بیش از ۵۰ درصد جمعیت سردشت در پویش سلامت مشارکت کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از آغاز طرح پویش ملی فشارخون بالا و دیابت، ۵۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان در آن مشارکت داشته‌اند.

جلال جلالت مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: در راستای اجرای طرح ملی سلامت غربالگری فشار خون و دیابت در شهرستان سردشت که از ۲۸ آبان آغاز شده، حدود ۴۷ هزار نفر مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این طرح در روز‌های تعطیل نیز ادامه دارد، اضافه کرد: این آمار مربوط به شهرستان سردشت و میرآباد بوده و از این حیث سردشت رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: در قالب این طرح ۸۱۸ نفر مشکوک به فشار خون و قند خون بالا در شهرستان شناسایی شده اند که از این تعداد ۵۵۴ نفر دارای فشار خون و ۲۶۴ نفر نیز به مبتلا به دیابت هستند.

جلالت با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی طرح، از تمامی افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در هر رده سنی سطح شهرستان‌های سردشت و میرآباد خواست تا در راستای حفظ و اطلاع از سلامتی خود به نزدیک‌ترین مراکز و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند.

وی افزود: طرح ملی سلامت غربالگری فشارخون و دیابت ۸۹ هزارو ۵۲۲ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان‌های سردشت و میرآباد را شامل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.