سرعت وزش باد در همدان به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش باد شدید پدیده غالب استان تا ۲ روز آینده است که سرعت آن در همدان به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

روح الله زاهدی گفت: با توجه به تحلیل آخرین الگو‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ساعاتی از روز در اکثر نقاط استان وزش باد شدید و لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

او گفت: شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق از جمله تویسرکان، اسدآباد و همدان بودیم که بیشترین آن مربوط به تویسرکان با چهار میلیمتر گزارش شده و در ایستگاه سعیدیه همدان نیز ۲ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه کم و بیش تا ۲ روز آینده شاهد بارش باران و در گردنه‌ها و ارتفاعات بارش برف هستیم گفت: از روز دوشنبه هفته جاری با کاهش ابرناکی آسمان استان صاف تا آفتابی خواهد بود و دمای صبحگاهی سه تا پنج درجه به زیر صفر می‌رسد.

زادی گفت: بیشینه هوای استان در شبانه روز گذشته در نهاوند و بهار با ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز در رزن با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

او گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار