معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

در ۲ سال اخیر تحرک بزرگی در نو سازی حوزه حمل و نقل انجام شده است

جمالی نژاد گفت: کلانشهر‌ها در موضوع حمل و نقل ریلی اوضاع خوبی دارند و در شهر‌های بزرگ در حوزه حفر تونل خیلی‌ها به صورت جدی وارد شده‌اند.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در برنامه تلویزیونی صف اول اظهار کرد: خداروشکر افتتاح پروژه‌های عمرانی در کشور سرعت بالایی دارد و زمانی که ما به استان‌ها می‌رویم تنها به افتتاح طرح‌های اجرایی بسنده نمی‌کنیم و بسته بسیار بزرگ از اقدامات را انجام می‌دهیم و بخش کوچکی از آن‌ها پروژه‌های عمرانی است.

وی درباره بحث حمل و نقل در شهرها اظهار کرد: اقدامات مهمی در این زمینه انجام می‌شود که بسیار مهم است. بیش از‌ یک دهه بود که نتواسته بودیم به حمل و نقل شهری خود چیزی اضافه کنیم و نیاز است که این حوزه را احیاء و جوان کنیم.

جمالی نژاد گفت: وزارت کشور ماموریت‌های زیادی دارد و علی‌رغم کار‌های سنگین، اما همچنان کار‌های بسیاری را باید انجام داد. در بحث حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی خصوصا در بخش سازه‌ای انجام گرفته است. کلانشهر‌ها در موضوع حمل و نقل ریلی اوضاع خوبی دارند و در شهر‌های بزرگ در حوزه حفر تونل خیلی از شهر به صورت جدی وارد شده‌اند. در تهران، اصفهان، شیراز و مشهد اتفاقات خوبی صورت گرفته است و در بحث حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی افتاده است، اما در موضوع خرید واگن کمی مشکلات بوده اما اتفاقات نوید بخشی در حال انجام است.

وی افزود: در بحث اتوبوس‌ها اکنون حدود ۱۳۰۰ دستگاه را به شهرداری‌ها تحویل دادیم که همه آن‌ها ساخت داخل است و البته باید سرعت این پیشرفت زیاد شود. 

او ادامه داد: امسال کمترین مشکلات را در بحث زیر ساخت داشتیم و خوشبختانه با همین میزان بضاعت اتفاقات خوبی افتاده و در حوزه حمل و نقل تحرکی ایجاد شده، اما راه زیادی داریم. 

وی درباره روند بوروکراسی وقت گیر اداری گفت: پروانه‌ای که انتظار داریم ظرف یک هفته صادر شود مدت زیادی برای آن زمان طول می‌کشد و تلاش شده که این فرآیند‌ها را کوتاه کنیم و سرعت را بیشتر کنیم، اما قبول داریم و این پروسه زمان بر ایراد درستی است و شهرداری‌ها باید با جدیت بیشتری ورود کنند که چرا این فرآیند طولانی است. البته در نهضت ملی مسکن این فرآیند را حل کردیم.

وی درباره موضوع زمین در نهضت ملی مسکن گفت: ۱۰ استان ما سرعت پایینی در این زمینه داشتند و نرخ خوبی را در این زمینه انجام دادیم و در آن شهر‌هایی که مشکلاتی داشتند مسائل حل شده و سرعت گرفته‌اند و فکر می‌کنم در ۲ سال اخیر در بسیاری از استان‌ها هم در بحث تامین زمین اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی در ارتباط با موضوع اربعین گفت: با استاندارانی که مرز‌های اربعینی دارند جلساتی را تشکیل دادیم و استان‌ها از همین امروز جلسات را برگزار و آسیب شناسی می‌کنند. اربعین به سمت ماه‌های تابستانی رفته و باید سیستم‌های سرمایشی جدید را راه اندازی کنیم، اما اگر بتوانیم دستور رئیس‌جمهور در خصوص  شهرک اربعین را اجرایی کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد و البته نیاز به اعتبار هم وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار