پشت پرده پیام‌های آمریکا به ایرانیان چیست؟

عمق نفاق و دورویی آمریکا به راحتی در پیام‌های تبریک آنان به مردم ایران مشخص است.

درسال‌های اخیر رئیس جمهور‌های مختلف آمریکا و سایر مقامات این کشور در مناسبت‌های مختلف برای ایرانیان پیام‌های تبریک یا تسلیت ارسال می‌کنند. این پیام‌ها فقط در مناسبت‌های ملی کشورمان ارسال می‌شود و در سایر مناسبت ها، مانند مناسبت‌های دینی که مهم‌ترین بعد هویت جامه ایرانی - اسلامی است، پیامی از سوی مقامات آمریکایی ارسال نمی‌شود.

این موضوع به خوبی نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها تاکید ویژه‌ای بر ناسیونالیسم دارند و در حال تلاش برای جدایی هویت دینی از مردمان ایران است.

پیام‌هایی دروغین

از سوی دیگر پیام‌های غربی و آمریکایی تنها محدود به یک پیام تبریک یا تسلیت ساده نمی‌شود. بلکه محتوای اصلی این پیام‌ها ایجاد تشنج در میان ایرانیان و نشان دادن همبستگی آمریکا با آنان در مقابله با حکومت است. این موضوع در پیام شب یلدای امسال معاون نماینده ویژه در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز مشهود بود.

ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در این ویدیو با اشاره به اهمیت شب یلدا برای مردم ایران اظهار داشت: «یلدا زمانی برای شادی و جشن است. اما متاسفانه مردم ایران همچنان با سختی‌ها و رنج‌های وصف ناشدنی مواجه هستند.»، اما پیلی در این پیام بدون اشاره به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران و همچنین حمایت از جنایت‌های بی رحمانه رژیم صهیونیستی در غزه ادعا‌های تکراری و حقوق بشری را علیه ایران مطرح کرده است.

در واقع آمریکایی‌ها درحالی ادعای همبستگی با مردم ایران و سایر کشور‌های جهان را دارند که هیچ چیز مهم‌تر از منافع کشورشان برایشان با اهمیت نیست. وگرنه دروغ پردازان آمریکایی برای همدردی با مردم ایران حداقل قدری از فشار تحریم‌ها را کاهش می‌دادند.

شریک بزرگرین جنایت قرن

آمریکایی‌ها همچنین درحالی مردم ایران را مواجه با سختی و رنج وصف ناشدنی میدانند که طبق آخرین خبرها، تعداد شهدای غزه از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده است و آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی و شریک رژیم صهیونیستی، عامل اصلی این جنایت‌ها در غزه هستند و حتی ذره‌ای از رنج و سختی مردم غزه احساس ندامت و پشیمانی ندارند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وقاحت و نفاق در سیاست آمریکا نسبت به ایران به نحو بیمارگونه‌ای نهادینه شده است. اگر فقط موضع گیری و عملکرد آمریکا در قبال نسل‌کُشی فلسطینیان در این ۷۷ روز اخیر را ملاک قرار دهیم، نیازی به مطالعه عملکرد این کشور در یکصد سال گذشته نخواهیم داشت تا عمق نفاق و دورویی آمریکا در رابطه با حقوق بشر و دموکراسی را دریابیم. مردم ایران نیازی به تبریک و دلسوزی دروغگویان و منافقان ندارند.

بنابراین چهره سیاه و ضد حقوق بشری آمریکا به قدری در جهان نمود پیدا کرده است که نه تنها مردم ایران بلکه سایر مردم جهان نیز تحت تاثیر پیام‌های دروغین غربی‌ها در مورد حمایت‌های دروغین آنان قرار نخواهند گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: تبریک ، یلدا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار