معاون گردشگری استان قم:

۵ نفر در قم متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری هستند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: تاکنون پنج نفر در استان قم متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری شده اند.

مجید ستایش، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قم  با بیان اینکه پیگیر صدور نخستین مجوز برای ایجاد مزرعه گردشگری در قم هستیم،گفت:تاکنون  پنج نفر در استان قم متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری شده اند.

وی در ادامه افزود: قرار است که تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ایجاد مزرعه گردشگری بین این اداره‌کل با سازمان جهاد کشاورزی استان قم امضا شود. 

ستایش درباره مزرعه گردشگری گفت: مزرعه گردشگری می‌تواند شامل قسمت‌های گوناگونی همچون پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی و ... باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری، آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: مزرعه گردشگری می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری برای خانواده‌ها به دور از هیاهو و دغدغه‌های شهری و استفاده از تفریحات سالم، متنوع و لذت‌بخش باشد که برای سرگرمی و تغییر روحیه شهرنشین‌ها طراحی می‌شود. درون‌مایه تفریحات، بیشتر مربوط به فضای روستایی و یک مزرعه اُرگانیک به همراه حیوانات و اشتغالات ویژه آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
سلام شماره خصوصی امروز به من زنگ زده و تهدید می‌کنه اگر گزارشی به شماره 11086یکبار دیگر پیامک کنم .میآیند در خانه من . مگر من برده ام ؟ که نیروی انتظامی با من اینطور برخورد میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۲ دی ۱۴۰۲
خوبه تشویق می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۲
مزرعه گردشگری دیگه چه صیغه ایه؟ هدر دادن منابع طبیعی زمین وآب برا این که یه عده بیدرد بیان خوش بگذرونن . ایجاد اشتغال مفید باید سرلوحه کار قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی زندیه
۱۹:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۲
عالی
آخرین اخبار