بازرسی از ۴۰۰ واحد صنفی اصفهان در قالب طرح نظارت بر ترازوها

رییس بخش اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: بیش از ۴۰۰ واحد صنفی و عُمده‌فروش اصفهان در قالب طرح نظارت بر ترازوها بازرسی شد.

 رییس بخش اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: بیش از ۴۰۰ واحد صنفی و عُمده‌فروش کلانشهر اصفهان در قالب طرح ویژه «نظارت بر صحت عملکرد ترازو‌ها و وسائل توزین» مورد بازرسی قرار گرفت.

احسان توکلی  افزود: در بازرسی از واحد‌های  این صنفی در اصفهان، مشکلی از نظر صحت عملکرد در ترازو‌ها و وسائل توزین و سنجش احراز نشد.

او با بیان اینکه امسال نخستین بار طرح ویژه آزمون ترازو‌های اصناف در آستانه شب یلدا بطور همزمان و در سراسر کشور اجرا شد، گفت: بازدید از برخی از واحد‌های صنفی بطور تصادفی صورت گرفت و مراکز خرید بزرگ و بازارچه‌های اصفهان نیز مورد بازرسی قرار گرفتند.

توکلی با اشاره به حضور کارشناسان شرکت‌های بازرسی در اجرای این طرح اضافه کرد: فعالان صنفی اصفهان نیز همکاری خوبی در اجرای طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش داشتند.

او با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی در باره اجرای این طرح توسط رسانه‌ها و اتاق اصناف اصفهان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی مانند شیرینی فروشی‌ها و آجیل فروشی‌ها نیز بطور ویژه در این طرح مورد بازرسی قرار گرفتند.

رییس بخش اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: این اداره کل در تلاش است تا در برنامه آینده خود طرح پایش و کنترل وسائل توزین و سنجش را در همه شهرستان‌های استان اجرا کند.

او افزود: در «طرح عیدانه» نیز بازرسی از واحد‌های صنفی و بررسی صحت عملکرد ترازو‌های آن‌ها از اول اسفند امسال آغاز می‌شود.

 طرح ویژه بازرسی و نظارت بر صحت عملکرد ترازو‌ها و وسائل توزین و سنجش واحد‌های صنفی، بازارچه‌ها و مراکز خرید بزرگ در آستانه شب یلدا از ۲۰ تا ۳۰ آذر در اصفهان اجرا شد.

کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش بر اساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف اداره کل استاندارد استان‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.