سخنگوی دولت در صف اول:

مردمی‌سازی، اصلی‌ترین دستاورد دولت است/ نرخ تورم از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد رسیده است

بهادری جهرمی گفت: اگر بخواهم سه دستاورد دولت را بگویم دستاورد اصلی آن حرکت اداره مردمی امور بود

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: خبر خوش یلدایی این است که در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار با پیشنهاد وزارت راه وام ودیعه مسکن در عموم نقاط کشور دو برابر به بالا شد یعنی در تهران وامی که برای اجاره مسکن داده می‌شود ۱۰۰ میلیون تومان بود که شد ۲۰۰ میلیون و در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان بود که به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و در سایر شهرستان‌ها ۴۰ میلیون تومان بود که به صد میلیون تومان افزایش پیدا کرد و درروستا‌ها که تا پیش از این وام ودیعه مسکن نداشتند می‌توانند تا سقف چهل میلیون تومان وام بگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه خرید و فروش مسکن که به تازگی پا گرفته با مهار رشد قیمت‌ها مواجه شدیم و پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه اجاره خود را نشان دهد.

سخنگوی دولت بیان کرد: وام ساخت مسکن و نوسازی و بهسازی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر سودش پنج درصد است که وامش ۳۵۰ میلیون مسکن است و بازپرداخت آن بیست ساله است.

تشریح دستاوردهای دولت

بهادری جهرمی بیان کرد: اگر بخواهم سه دستاورد دولت را بگویم دستاورد اصلی آن حرکت اداره مردمی امور بود و فاصله بین مردم و دولت برداشته شد مثل سفر‌های استانی، جلسات نخبگانی و تخصصی که برگزار می‌شود و در میدان بودن که مورد نیاز بوده است نتیجه‌اش این شد که مردم میدان‌دار امور شدند.

وی اظهار کرد: در کشور موفق شدیم رکورد دو سه برابری خرید تولید گندم داشتیم، چون کشاورزان مورد حمایت قرار گرفتند و از چهار و نیم میلیون تن گندم از سال ۱۴۰۰، الان به ده و نیم میلیون تن گندم رسیدیم و خودکفایی گندم نان در حال تحقق است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حوزه تجارت غیرنفتی که بیشتر فضای غیردولتی است در سال ۱۴۰۱ رکورد حجم تجارت خارجی را شکستیم که ۱۱۲ میلیارد دلار بوده است البته همچنان تحریم‌های آمریکا پابرجاست، اما وقتی مردم میدان‌دار شدند دولت معاهداتی را منعقد کرده که بتوان روابط تسهیل شود لذاهر وقت مردم میدان‌دار شوند مشکلات حل می‌شود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: دستاورد دیگر این است که در دهه گذشته از لحاظ اقتصادی خوب نبودیم و راهبرد متقابل آن دوره به نتیجه نرسید و رشد اقتصادی ما چهار دهم درصد بوده است، اما در دو سال گذشته رشد اقتصادی به بیش از چهار درصد رسیده است یعنی ۱۰ برابر بیشتر شده است.

وی افزود: در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی به بالای شش درصد رسیده است که بخشی افزایش بهره‌وری بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بخش زیادی از کارگاه‌ها و اصناف ظرفیت تولید داشتند، اما تعطیل شده بودند که نهضت فعال‌سازی آن‌ها ایجاد شد و به چرخه آمدند که باعث رشد اقتصادی شد و افزایش سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها همچنین در پالایشگاه فراسرزمینی را شاهد هستیم که برای کشور رشد اقتصادی ایجاد می‌کند.

کاهش نرخ بیکاری

بهادری جهرمی گفت: رشد اقتصادی می‌تواند قدرت خرید مردم را به تدریج بیشتر کند و اثر اشتغال‌زایی دارد و نرخ بیکاری در ابتدای دولت ۱۰ درصد بود و الان زیر هشت درصد یعنی ۷/۹ درصد است.

وی اظهار کرد: دستاورد دیگر دولت در حوزه سیاست خارجی است. دشمن پروژه به انزوا کشیدن ایران را آغاز کرد تا تعاملات خارجی ما محدود شود و در مسیر آن‌ها قرار بگیریم. این طرح که دشمن در ۱۰ سال پیش روی میز گذاشت الان در ذهن مردم ما مانوس نیست، چون رئیس‌جمهور تا کنون به بیست کشور سفر داشته و تحرکات زیادی شده به‌ویژه با همسایگان همچنین عضو بریکس شانگ‌های شدیم که آثارش را به تدریج نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: توانستیم در دیپلماسی خارجی پرتحرک باشیم و ایران کم کم جایگاه حلقه اتصال بین کشور‌ها را پیدا می‌کند و سوآپ گازی ترکمنستان یعنی تعامل بین سه کشور که می‌تواند قطعی گاز در شمال کشور را مدیریت کند و یا قطاری که از روسیه می‌آید و به هند می‌رود نقش محوری ایران را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: طرح‌های نیمه‌تمام زیادی بر روی زمین بود و نهضت دیگر برداشت طرح‌های بر روی زمین مانده مثل آزادسازی سواحل و تعرفه‌های نظام پرستاری بود لذا اولویت دولت برداشتن کار‌های نیمه‌تمام از روی زمین بوده است.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور تا کنون به ۱۲ استان سفر دور دوم داشته است. کلان بیمارستان الغدیر و طرح‌های آبرسانی غدیر، تکمیل بیمارستان‌ها و فرودگاه سقز از سال‌های قبل آغاز شده بود، اما به پایان نرسیده بود که این‌ها در اولویت قرار گرفتند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت‌ها به کلنگ زدن علاقه دارند تا بگویند من انجام دادم، اما برای این دولت مهم نیست چه کسی شروع کرده و نگاه دولت آن است کار راه بیفتد. قانون‌هایی مثل تسهیل صدور مجوز‌ها و تعرفه پرستاران، قانونشان جدید نیست لذا دولت سعی کرده کارهایش را با ذهنیت مردم انجام دهد.

بهادری جهرمی بیان کرد: بخشی از این طرح‌ها مشکلات حقوقی دارند، برخی مشارکتی هستند که باید با بانک‌ها و بخش خصوصی انجام شود لذا رئیس‌جمهور معاون اجرایی را مکلف کرد تا موضوعات را پیگیری کند.

وی گفت: در قانون مولدسازی دولت باید دارایی غیرمولد را مولد کند لذا طبق آیین‌نامه دارایی غیرمولد به پیمانکار واگذار شود تا یک بیمارستان و ورزشگاه ساخته شود و این امر در حال انجام است و دارایی‌های غیرمولد با حضور دولت، قوه قضاییه و مجلس در حال انجام است و مرحله دیگر ارزش‌افزایی است مثل تغییر کاربری یک زمین تا ارزش بیشتری پیدا کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: یکسری عدد‌ها در بودجه غیرواقعی است و در مولدسازی هم منابع غیرواقعی پیش‌بینی شد که بیش از صد هزار میلیارد پیش‌بینی شد که این بیش‌برآورد است که مناسب نیست. الان بحث شناسایی زمین‌ها، ارزش‌گذاری، واگذاری و تهاتر است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: حدود دویست طرح را هدفگذاری کردیم که بخش غالب آن را تکمیل کنیم و حدود ۲۷۰۰ طرح نیمه‌تمام داریم که باید تمام شود و بودجه ۱۰ سال کشور برای اتمام این طرح‌ها هم کفاف نمی‌دهد.

هدایت نقدینگی به سمت رشد اقتصادی

وی افزود: آخرین رقم نقدینگی ۲۶/۲ درصد بوده است. نرخ رشد از عدد نقدینگی مهمتراست. ما نرخ رشد نقدینگی بالایی در ابتدای دولت سیزدهم داشتیم. هدایت نقدینگی باید به سمت رشد صورت گیرد به شرطی که ظرفیت وجود داشته باشد. حجم ورودی زیاد بود که آن حجم ۴۲ درصد بود و دولت باید جلوی حجم ورودی را بگیرد و هدفگذاری شد که در پایان ۱۴۰۲ به ۲/۲۶ درصد رسیدیم و مسئله دیگر هدایت نقدینگی بود، چون حجم نقدینگی بازار و بورس را خراب کرده و باید به سمت رشد اقتصادی هدایت شوند.

سخنگوی دولت بیان کرد: رشد اقتصادی که راه افتاد مصرف نقدینگی در کارخانه‌ها و تامین حقوق کارکنان استفاده می‌شود و مورد دیگر پیشران اقتصادی بود که با محوریت حوزه انرژی و پتروپالایشگاه و معدن که ۴۸ میلیارد دلار ارزش آن‌ها در شش ماه اول دولت بود و در حوزه معدن ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم و ۱۷ رشد پیشران اقتصادی را داشتیم و اگر این مسیر را ادامه دهیم می‌توانیم تورم را مهار کنیم لذا توانستیم از تورم ۶۰ درصد سال ۱۴۰۰ به تورم ۳۹ درصدی رسیدیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: در حوزه مسکن رکود داشتیم و نرخ رشد مسکن در شش ماه اول سه درصد مثبت شده است. حوزه مسکن جزو حوزه‌های پیشران است، چون حوزه مسکن، ماشین‌آلات و حتی کسب کار‌های خرد را متاثر می‌کند و نیازش به نقدینگی گسترده است و طرح نهضت ملی مسکن در مسیر اجراست و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ هزار زمین واگذار شده و ۵۰۰ هزار زمین دیگر نیزدر بقیه سال ۱۴۰۲ واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده و صدور پروانه شش برابر گذشته شده است و حوزه ساخت‌وساز دارد پا می‌گیرد که آثار کاهش تورمی دارد و می‌تواند به حوزه اجاره هم برود.

سخنگوی دولت گفت: میزان ساخت‌وساز مسکن در طول زمان مشخص می‌شود وآخرین آمار که از وزارت راه گرفتم بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مسکن در حال ساخت‌وساز است و این صرف نظر از آن‌هایی است که افتتاح شده است و نرخ رشد اقتصادی در حوزه مسکن نتیجه فعال شدن آن است.

بهادری جهرمی بیان کرد: اصلاح نظام بانکی آمال خیلی از دولت‌ها بوده است و جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها در اولویت بوده که به سامان نرسیده است. نظام بانکی در کنار آثار مثبتی داشته آفت‌هایی گریباگیرش بوده که درمان نشده است.

وی اظهار کرد: حجم نقدینگی که در کشور بوده به سمت دلالی و سرمایه‌گذاری غیرمولد رفته است لذا بانک مرکزی برنامه روشنی برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری طراحی کرده است. قبلا دولت‌ها می‌گفتند نرخ رشد ۲۵ درصد است، اما کسی نمی‌دانست در جزئیات چه خبر است و الان به صورت ماهانه رصد می‌شود و تراز مالی بانک‌ها موجود است و اگر بانکی الگو‌ها را رعایت کرده باشد برنامه‌های بیشتری به آن می‌دهند.

سخنگوی دولت افزود: در عین حال که دولت تلاش می‌کند که دچار رکود اقتصادی نشویم همزمان اصلاح نظام بانکی را مغفول نگذاشته است.

مبارزه با فساد با همکاری قوا

بهادری جهرمی تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت عموم بانک‌های ما زیان‌ده بودند، اما امروز هیچ‌کدام از بانک‌های دولتی دیگر زیان‌ده نیستند و در مسیر سلامت اقتصادی قرار گرفتند مثلا در شفافیت مالی حساب‌های بیش از ۱۱۰۰ شرکت دولتی را منتشر کردیم که این امر جلوی فساد را می‌گیرد.

وی گفت: یکی از اولویت‌های دولت با همکاری سایر قوا برای جلوگیری از فساد بود. برای از بین بردن گلوگاه‌های فساد گام برداشتیم و آن هم با همکاری مجلس و با تعامل قوه قضاییه پیش رفت مثلا در صدور مجوز‌ها که یک امضای طلایی بود منبع فساد بود که اگر کسی نمی‌توانست رشوه دهد نمی‌توانست مجوز بگیرد، اما الان مجوز‌ها اینترنتی شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: انتشار فهرست اسامی ابربدهکاران بانکی که در مناظره‌های انتخاباتی یکی از نامزد‌ها نمی‌توانست اسامی را بخواند و می‌خواست به دیگری بدهد آن را بخواند، اما الان در سایت بانک مرکزی فهرست ابربدهکاران منتشر شده است همچنین وام‌های کلان بانکی هم منتشر شده است که برای مردم روشن باشد و فهرست این هم در سایت بانک مرکزی هست و دیگر زمینه اینکه وام کلانی بدون داشتن صلاحیت داده شود دیگر وجود ندارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: امروز قوای کشور همدل و همصدا هستند که اگر فسادی شناسایی شد بتوانیم با آن برخورد کنیم. یکی از نکاتی که باعث شده ما برخی گام‌ها را برداریم هم آوایی نهاد‌های مختلف کشور با دولت است.

وی ادامه داد: مجلس، دولت و قوه قضاییه با هم مشکلات را حل می‌کنند البته استقلال خود را حفظ می‌کنند مثلا هفته گذشته دولت لایحه بودجه را رد کرد که ما از آن دفاع می‌کردیم و بعد از یک هفته جلسات فشرده برگزار شد و امروز کلیات لایحه در مجلس تصویب شد.

سخنگوی دولت گفت: گشت ارشاد مدیران از روز اول اجرایی شده و آقای درویشیان بازرس ویژه رئیس‌جمهور متولی آن است و گزارش‌هایی می‌دهند و دستگاه مربوطه اقدام انضباطی را انجام می‌دهد.

برچسب ها: صف اول ، نرخ تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۲
حتم دارم این دولت اصلا نمی دونه تورم چی هست؟مردم خودشون می دونن تورم چند درصد است.مردم هر روز در بازار از تورم و قیمت ها و قیمت ها نسبت به ماه قبل و سال قبل و ....خبر دارن.مردم از قدرت خرید و اندازه سفره و میزان بدهکاری و شرمندگیشون جلو خانواده از میزان تورم خبر دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۲
اگر رشد اقتصادی داریم، نتیجه آن باید بالا رفتن ارزش پول ملی و پایین آمدن ارز باشه، یعنی افزایش قدرت خرید مردم..
دستاورد دولت زمانی واقعی است که نرخ ارز پایین بیاید و رفاه مردم بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
خوش به حال کارکنان رسمی رسمی رسمی نفت و گاز
همیشه حقوقشان ده برابر از تورم جلو هست

اگه مزدم هم مثل کازکنان وزارت نفت درک کنید توزم رو هیچکه اثر نمیگذاره ،،همه راضی
قدرت خزید بقیه هم مثل اونها بالا میره

خالا هی کازکنان قراردادی ، و پیمانی و شزکتی نیان پیام بگذارند نه اینطوری نیست ،، رسمی ها را ملت میگن ،،،خدای شانس اقبال
افتادند تو وزارت نفت و گاز

بقیه هم از بخت بد افتادند بقیه وزارت خانا ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۲
منظورتون از مردمی سازی ،،،،
گرانی خودرو ، منزل ، وسایل منزل و هست
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۲
حرف رایگان زدن آسان است
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تو که راست میگی اما................دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۲
مردمی سازی یعنی کشاندن ملت به بورس با فریب و گروگانگیری اموال و اعصاب ملت به مدت ۴سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
طبق آمار بانک مرکزی تورم سال 1400: 45 درصد و سال 1401 46 درصد بوده! ( البته این نرخ در مواد غذایی و مصرفی در هر دو سال بال تر بوده) .. پس از 60 درصد به 39 رسیدیم چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
هر کی یه جوری نون میخوره این بنده خدا اینم شغلش حرف رایگان زدنه حالا یه شکری خورد شما جدی نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۲
عزیزم آخر سال است و زمان تعیین حقوق ها برای سال آینده.در این مواقع تورم به طرز عجیبی به صفر نزدیک می شود.این رویه دزدان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۲
ولی احساس مردم چیز دیگری هست احساس میکنیم از ۳۹ به ۶۰ رسیده. فکر کنم آمارتون برعکس هست داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
وقتی دلار گرون نشده دولت برای چی حقوقا رو زیاد میکنه و تورم ایجاد میکنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۲
دلار گر ون نشده یا همه گیری دلالی زیادتر شده گردو 340 میادین شده 470 ِِِِِِِِِ ادرس تورم اشتباه دادن اندختن گردن حقوق ِِ منتها هیچ راهی بی دردسرتر و راحت تر از.
وررفتن با حقوق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم اقلام خوراکی بالای ۶۰ درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دولت نتونه برای مردمش رفاه و آسایش به ارمغان بیاره دولت که نتونه کار برای مردم فراهم کنه مردم خسته ان
لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ببین من فروشندمه ام ایتا هر ماه قیمت ها افزایش میدن
بادام زمینی ۹ ماه پیش ۱۷۰ هزار تومان ، الان ۳۲۰ تا ۳۵۰ تومن
ادامس ۹ ماه پیش ۱۵ هزار تومن ماه پیش ۲۵ هزار تومن الان ۳۵ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
سواد صفر. از فروش دست بردار که هم خسرالدنیا خواهی شد هم خسرالآخره. تورم کم شده یعنی اجناس با درصد کمتری نصبت به دوره قبل گران می شوند. اونی که کارشناشان ابله پایینی می گن تورم منفیهذکه جنس ارزون میشه. تورم منفی نه تنها خوب نیست بلکه بد هم هست چرا که تولید کننده کار می کنه و جنسیو که تولید کرده ارزونتر میفروشه. همه دنیا تورم مثبت دارند یعنی اجناس گرونتر میشه. فقط نکته مهم اینه که تورم افسارگسیخته نباشه و خیلی با هم نباشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آمریکا بالای ۱۰ سال قیمت همبرگر ثابت مونده تو ژاپن بعد ۷ سال مقدار کمی یک شرکت قیمت افزایش داده مردم اعتراض کردن ، تو تا ایستگاه تهران قم نرفتی حرف نزن که هر چی میکشیم از شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
استاد لطف کنید یک آمار از نرخ رانت، دزدی از بیت المال، کلاهبرداری، تسهیلات کلان، ابربدهکاران بانکی، نجومی بگیران، اعلام فرمایید ببینیم چند چندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور 200 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۲:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
امروز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ هست که متأسفانه خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنندمدیران مخابرات چاره اندیشی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم از 60 درصد به 100 درصد رسیده است و نه 39 درصد
Germany
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بعد تو دولت بعد میگن از ۱۰۰ به ۸۰ رسید بعد کف میزنن برا خوشون!!
Iran (Islamic Republic of)
یکی از محرومان
۱۲:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
هر روز نرخ تورم داره بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی بدبخت
۱۲:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
قیمت گوشت در همین سال سه برابر شده ۳۰۰درصد .کیلوی ۶۰۰ .از کجا خرید می کنی باهم بریم خرید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم بالای 60 درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم کاهش نیافته
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان در رسانه های افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۳۰، ۱۴۰ درصد اعلام کردن ولی متأسفانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون هیچ کدوم عمل و اجرا نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تنها ۲۰ درصد افزایش داشته اما تورم ۵۰ درصد است!
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تنها ۲۰ درصد افزایش داشته اما تورم ۵۰ درصد است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پژمانفر

رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون برای همه بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور مشکل ایجاد کرده است و متأسفانه هنوز هم مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد و متأسفانه هیچ کس هم در شرکت مخابرات و هم در کشور پاسخگو و جوابگو نیست و از سال ۱۴۰۰ تاکنون هم نبوده است.
پس از ۲۳ ماه هنوز سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات واریز نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
استاندارد زندگی حقوق بگیران در خطر است / کنترل نرخ تورم بی نتیجه ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
شرکت مخابرات باید پاسخگو باشد
از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و به اعتراض بازنشستگان مخابرات هم توجهی ندارد
و اعتراض‌های مکرر بازنشستگان مخابرات این مشکل همچنان ادامه دارد، از رئیس محترم قوه قضائیه تقاضای بررسی و رفع مشکل را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشست های و مردم از همان ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم دشمنان نداشته است. دولت و مسئولان و نمانیدگان مجلس به داد مردم . و بازنشست ها برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰
جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای
جناب آقای سیدابراهیم رئیسی
سوال ایجاست که آیا شرکت مخایرات ایران وابسته به دولت حکومت نظام جمهوری نیست و تاکنون نبوده است.
سوال اینجاست که چرا دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و… از سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد بن خوار بار و رفاهیات و سایر مشکلات بازنشستگان شرکت مخایرات هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
زارع‌پور: شرکت مخابرات بخش خصوصی محسوب می‌شود اما پیگیر مشکلاتش هستیم/ ولی اما متأسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟/ اعتراف زارع پور: شرکت مخابرات به تعهدش در قبال بازنشستگان عمل نکرده است. امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنندمدیران مخابرات چاره اندیشی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۱:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تا دیر نشده مخابرات را نجات دهید/ اوضاع مخابرات فاجعه‌بار است
از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و هم بازنشستگان مخابرات حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.
هیچ کسی هم تاکنون در مخابرات و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۱:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بیش از ۷۰ و ۸۰ درصد پرونده های مردم مظلوم بدون بررسی و بدون رسیدگی در دادگاه های، دیوان عدالت اداری و اداره کار بایگانی می شود چرا؟
قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
از کارمند دولت بدبخت تر نیست بگو خارمند ن کارمند کجا وکدام کارمند ۸۵۰۰عیدی گرفته
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
نرخ تورم از 50 درصد به 60 درصد رسیده است
۱۱:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم از 50 درصد به 60 درصد رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم رو به افزایشه نه کاهش
-
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم 60=100
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مردمی سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم از 60 درصد به 39 درصد رسیده !!! آخر سال رسیده زمان تعیین دستمزد کارگران و کارمندان تا پایان سال تورم صفر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کاش سهام مان را می فروختیم حداقل زیان زمانی نداشتیم یک خودرو می خریدیم نه این که الآن بعد از گذشت ۴ سال هنوز در زیان باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مردم دیگه توان خرید ندارند الخصوص کارگر و کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم اگر تک رقمی شد افتخار داره ندار ۶۰ بشه ۳۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اگه تورم ۶۰ درصد بود شما چرا گفتین ۵۰ درصد؟ اگه ۶۰ درصد بود چرا حقوق ها رو ۲۰ درصد افزایش دادین؟ مگه قانون نیست،اندازه تورم افزایش،پیدا کنه ؟ مگه الآن نمیگی تورم ۴۰ درصد پس چرا میخوای حقوق رو ۲۰،درصد افزایش بدی؟ آخه این قانونه؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
چه دستاوردیییی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
چطوریه این تورم کم میشه جز گرانی گرانتر از روز قبل متوجه نمی شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
چطوریه این تورم کم میشه جز گرانی گرانتر از روز قبل متوجه نمی شن
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دیروز رفتیم ۴ تا جنس گرفتیم ۲ میلیون بعداش رفتیم خیار گوجه سیزمینی ۲۰۰ تومن شکر خدا همچی در کشورمون فراووووون اما گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
این آمار درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم افزایش
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
فقط گرونی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم بیشتر هم شده
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دیروز رفتیم بنزین بزنیم سوال کردیم با کارت سوخت گفت نه ازاد ۱۰ لیتر بنزین ۳۰ هزار تومن بعد گفتیم بنزین کی کارتی میش با تمسخر گفت بعدازظهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
0 هستش
؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
واقعا مردم از گرسنگی دارن میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم اصلا پایین نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مردم رابه سمت فقر رفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم بالا وبی پولی واجناس بی کیفیت ماشین و هزینه های زیادی مردم خسته ان
Iran (Islamic Republic of)
نماینده کادر درمان
۰۸:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
چرا به شعور ملت توهین میکنن؟؟؟!!! تورم از 60 درصد رسیده به 39درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
در اصل تورم از 60درصد رسیده به 120 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم کم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
درصد تورم را باید مردم اعلام کنند بالای صددرصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
همه چی روز بهه روز داره افزایش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دقیقا قبل عید میز غذا خوری ۴ نفره قیمت کردم گفتند ۱۱ میلیون دیروز رفتم بخرم گفتند ۲۱ میلیون این چند درصد میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۴۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دقیقا به چی میگید تورم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تن ماهی ۳۰ تومان ۹۰ تومان وگوشت ۱۲۰ هزارشده ۷۰۰ هزارتومان
دارو امگا ۳ از اول سال قیمت از ۱۱۰ هزارتومان شده ۳۵۰ هزارتومان
روغن ۲۰ هزار تومان شده ۱۲۰ هزارتومان
درآمد کارمندان ۲۰ درصد رشد می کند وتورم ۳۰۰ درصد
واماربیکاری رواعلام می کنید ۷ درصد درصورتی که ۵۰ درصد جوانان بیکارند
خلاصه کشور اوضاع خوبی ندارد ومردم راضی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم و بیکاری هر روز زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
از قیمت مرغ مشخصه .
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۳۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
فقرا هر روز فقیر تر
Poland
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مردمی سازی؟؟تورم کم شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ببخشید کدوم کاهش تورم . ما که به غیر از تورم چیز دیگه ای نمی بینیم.
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خدا را شکرگوشت کیلویی 120 تون شده 540 تومن تورم هم که اعلام کردند کم شده ، همه چیز خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
فقط درزمینه خودرو بوده
دولت اگربخاد براحتی میتونه حتی قیمت دلار رو کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
من کارگر با روزی 200تا 300 تواستان محروم کار می کنم یه ناهار واسه خانوادم نمیتئنم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
افزایش تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مردم از گرسنگی دارن میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
یک کپسول گاز مایع 400هزار تورم 60 درصد به40 درصد
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اشتباه نکنید نرخ تورم از ۶۰ درصد به صد در صد رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
جناب آقای سخنگو این آمار و اطلاعات برای شما درست است ؟ برای مردم که مشکلات را با پوست و گوشت و خون خودشون درک میکنند درست نیست . شما میگید وضع بهتر شده ولی روز به روز وضع معیشت مردم بدتر و سخت تر میشه ، این حقیقت است
Germany
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کاهش تورم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
غلومرضا
۰۸:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
همین دیشب یه سری به بازار میزدی میفهمیدی تورم دقیقا کجاست
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی پیری
۰۸:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
این درست نیست گرونی هر روز بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کدام تولید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
سلام . تو سایت شیپور و سایت دیوار قیمت اجاره آپارتمان را کارشناسی شده نمی گذارند.وباید قیمت ها را پاک کنند.واینکه چرا زمین رایگان دولت ایران به مستأجران نمی‌دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
آمار اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
صاف صاف تو چشم مردم نگاه میکنه میگه تورم از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد رسیده. چرا من ندیدم تا حالا چیزی ارزون بشه؟ کاهش تورم یعنی کاهش قیمت . کو کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کاهش تورم یعنی کاهش گرانی کالا نه ارزانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اینها فقط میخوان حقوق را افزایش ندن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خیلی ممنونم کاهش تورم کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
من از اهالی جهرم هستم تورم از ۶۹ درصد بالای 100 درصد رسیده همه چی گران شده
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۷:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
گوشت 500 تومان 39 در صد تورم است !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کاهش تورم همه چی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۷:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
عجب دستاوردی
نرخ تورک کم نشده بلکه بیشتر هم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم بالای 100 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
شما تورم ۶۰٪را داشتید الان هم گرانی کمرشکن.واقعیت همینه و جز این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۰۷:۱۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کدام ارزونی هر روز داره همه چی بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
60 درصه به 120 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم هر روز به افزایشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
از ۲۰۰ به ۱۰ رسیده.
ماکه خبر نداریم.؟!؟؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
پس چراقیمت گوشت و مرغ سربه فلک زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم و افزایش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تورم با شتاب ثابت افزاینده است نه کاهشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نرخ تورم از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد رسیده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
گرانی بیشتر شده مردم توان خریدن نان هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
کاهش تورم یا فزایش
۱۲
آخرین اخبار