افتتاح بازارچه صنایع دستی دانشجویی

برای اولین بار در سطح کشور بازارچه صنایع دستی دانشجویی در فضای عمومی شهر یزد برای عموم مردم برگزار شد.

نوکار مسئول برگزاری بازارچه صنایع دستی دانشجویی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این بازارچه تعامل دانشجویان با محیط شهری و مردم است گفت: در کشور سابقه‌ی برگزاری اینگونه نمایشگاه‌های دانشجویی که در فضای عمومی شهر باشد، وجود نداشت و اکثر این نمایشگاه‌ها در محوطه‌های دانشگاه‌ها تشکیل می‌شد.

او با اشاره به اینکه این بازارچه با همکاری و تعامل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری منطقه بافت تاریخی ایجاد شده است افزود: این بازارچه ۱۶ غرفه دارد که شش غرفه‌ی آن را دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد و ۱۰ غرفه‌ی دیگر را دانشگاه آزاد اسلامی یزد برپا کرده‌اند.

استاد دانشگاه یزد در رشته‌ی شهرسازی تصریح کرد: خاص‌ترین غرفه‌ی این بازارچه غرفه‌ی خشتانه است که بیانگر معماری در مقیاس کوچک است و همگان می‌توانند در یادگیری و تجربه معماری شرکت کنند.

نوکار افزود: این بازارچه پاییزی به مناسبت شب یلدا در سه روز از ۲۸ تا ۳۰ آذر و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای عموم مردم و با همکاری شهرداری منطقه‌ی بافت تاریخی یزد برگزار می‌شود و درکنار عرضه‌ی محصولات صنایع دستی دانشجویان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی مانند اجرای ویدئو مپ، پهن کردن سفره‌ی یلدایی و مجموعه‌های فکری و سرگرمی مخصوص کودکان اجرا می‌شود.

اکبری رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز گفت: این بازارچه برای حرکت و موفقیت دانشجویان نسل چهار است که دانشجویان نسل اول دانش محور، نسل دوم پژوهش محور، نسل سوم فن‌آور و دانشجویان نسل چهارم جامعه محور و کارآفرین هستند.

او در خصوص اینکه این بازارچه برای تحقق تربیت دانشجوی نسل چهارم است افزود: شعار این بازارچه برقراری ارتباط شهر و دانشجو است و دانشجویان با شرکت در این بازارچه توانمندی‌های خودشان را با کلید واژه‌ی امیدآفرینی به جامعه‌ی شهری نشان می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.