بیشتر وارد کننده علم هستیم تا تولید کننده!

معاون عمرانی وزیر کشور بر این باور است که دلیل وجود مشکلات شهر‌ها و کلانشهر‌ها در کشور این است که بیشتر از اینکه تولید کننده علم باشیم، وارد کننده آن هستیم.

مهدی جمالی نژاد در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش و مدیریت شهری و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی با تاکید بر اینکه در کشور به جای اینکه تولید کننده علم باشیم، وارد کننده آن هستیم؛ گفت: به دنبال چراهایی که معاون شهرسازی شهرداری تهران در حوزه شهرسازی مطرح کرد، سوال این است که چرا هیچ کدام از اقدامات نتوانسته در کشور اجرایی شود. چرا حس واقعی شهری را نمی توان در شهرها دید. چرا حتی خیابان‌ها و مغازه‌ها حال مردم را خوب نمی‌کنند. چرا با وجود توسعه زیر ساخت‌های شهری در کشور اما حال شهرهای ما خوب نیست. صدها دستور العمل و شیوه نامه و بخش نامه در حوزه‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم اما موثر نبوده است.

وی افزود: چرا با وجود ساخت صدها پردیس فرهنگی و فرهنگسرا در کشور اما آسیب‌های اجتماعی در شهرهای بزرگ و حتی روستاها شاخص‌های بالایی دارد. یک زمانی در شهرهای بزرگ نهضت ساخت فرهنگسراها را اجرا کردیم اما باز هم این اقدامات موثر نبوده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: به نظر من به دنبال معلول‌ها باشیم و باید روی علت واقعی کار کرد؛ نه تنها در حوزه مدیریت شهری بلکه در حوزه‌های دیگر نیز باید به علت‌ها توجه کرد. ما در شهرها و سایر بخش‌ها وارد کننده علم شده‌ایم نه تولید کننده آن.

وی بیان کرد: باید در برنامه هفتم هماهنگی با مدیریت شهری را محقق کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار