رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح:

تهیه سامانه‌ای برای پایش مناطق مرزی/ دستاوردهای جدید در نمایشگاه ایران ژئو رونمایی می‌شود

امیر سرتیپ دوم فخری گفت: سومین دوره نمایشگاه ایران ژئو هفته آینده در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح عصر چهارشنبه در نشست خبری که در سازمان جغرافیایی برگزار شد، گفت: سومین دوره برگزاری نمایشگاه ایران ژئو به عنوان یک رویداد منحصر به فرد در کشور در حوزه اصلاحات جغرافیایی مطرح است. سومین دوره نمایشگاه ایران ژئو هفته آینده در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار و در آن از محصولات جدید دانش‌بنیان رونمایی می‌شود.

او  با اشاره به اینکه ما مسئول خطوط مرزی هستیم افزود : مسئولیت دیگر وزارت دفاع تجهیز مناطق مرزی به سامانه‌های پایشی است این سامانه بعد از تجهیز تحویل مرزبانی خواهد شد. 

وی ادامه داد: در زمینه اختلافات مرزی با حکومت فعلی طالبان ستاد کل نیرو‌های مسلح طرحی را با همکاری وزارت کشور آماده کرده است تا موانع فیزیکی را در مرز ایجاد کنند و محدوده مرز مشخص شود. ماه گذشته همکاران ما با نمایندگان فنی افغانستان مذاکراتی داشتند که در حال حاضر در نهایت کار در حال پیش رفتن است. 

او درباره احیای دریای ارومیه نیز گفت:  دستگاه متولی این امر وزارت نیرو است.  اقدامات دیگر در زمینه احیای دریاچه ارومیه منوط به اقدامات سایر دستگاه‌ها است. به طور طبیعی ما با کمبود بارش‌ها مواجه هستیم.  از اواخر سال ۱۴۰۰ اندیشکده حکمرانی آب را در داخل سازمان افتتاح کردیم تا بتوانیم تمام دستگاه‌ها را که در این زمینه فعال هستند شناسایی کنیم  تا نشست‌های تخصصی را تشکیل دهیم. امروزه ۵۳ مرکز بر روی موضوع حکمرانی منابع آبی در حال کار هستند.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری اظهار کرد: موضوع حق آبه هیرمند اقدامی گسترده بود. ما از ۳۰ سال قبل تصاویر ماهواره‌ای را بازنمایی کردیم  و در اختیار وزارت خانه‌های مختلف قرار دادیم. موضوع بارندگی و میزان آبی که باید به ایران داده می شد در غالب گزارشی به دستگاه‌های متولی ارائه شده است. پایشی که به صورت عمده توسط سازمان جغرافیایی صورت می‌گیرد درباره جا به جایی شناور‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار