۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی در مشهد شناسایی شد

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: ۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی جدید و محل تجمع آب در مشهد طی سال جاری شناسایی شده است.

یعقوبی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با هدف پیشگیری از آبگرفتگی بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال‌های هدایت آب سطحی در مشهد لایروبی شده است. اکنون هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال هدایت آب‌های سطحی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

او افزود: برای عملیات زمستانه امسال ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع آوری آب سطحی، ۲۰۶ دستگاه برف روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک در سال جاری پیش بینی و تجهیز شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ شامل الکترو پمپ کف کش و لجن کش و موتور پمپ‌های سیار و خود مکش نیز فعال شده است.

یعقوبی با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نیرو‌های خدمات شهری در عملیات زمستانه، بیان کرد: ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری به روزرسانی و ارتقا یافته است.

او تصریح کرد: تامین مواد یخ زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانور‌های لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص و بروزرسانی دستورالعمل‌ها و فرآیند‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد تاکید کرد: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای عملیات زمستانی و لایروبی کانال‌های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه‌های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و توزیع باکس شن و نمک هزینه شده است.

او افزود: همچنین به منظور سنجش آمادگی عوامل خدمات شهری در فصل زمستان، مانور عملیات زمستانه سوم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.