اجرای طرح کشت قراردادی محصولات پاییزه در آذربایجان‌غربی آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت قراردادی در محصولات گندم دیم و آبی، جو آبی و دیم، کلزای آبی، گلرنگ و کاملینای دیم در نظر گرفته شده است.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی محصولات پاییزه در استان گفت: کشاورزان می‌توانند با گوشی که سیمکارت آن به نام خودشان است، برنامه‌های مربوط به کشاورزی قراردادی را از سایت اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی یا تعاون روستایی برای محصولات مختلف پاییزه دانلود و اقدام به ثبت کشت قراردادی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزانی که می‌خواهند برای جو آبی و دیم، کشت قراردادی ثبت نام کنند برنامه کشت قرادادی را از طریق شرکت پشتیبانی امور دام باید انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مزایای کشت قراردادی از جمله ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه محصولات کشاورزی پاییزه و ۸۰ درصد مابقی حق بیمه در زمان تحویل محصول خواهد بود و به ازای هر تن محصولی که تحویل می‌دهند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه حمل به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول از سطح باغ‌های برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.