اجرای طرح امنیت غذایی کودکان در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۷۰۰ کودک این استپوشش طرح حمایت تغذیه ای کودکان زیر ۵ سال قرار دارند.

محمد ملک زاده از اجرای طرح امنیت غذایی کودکان در استان خبر داد و گفت: طرح حمایت تغذیه ای کودکان مخصوص خانواده هایی است که در دهک های یک تا هفت اقتصادی قرار دارند.

وی افزود: کودکانی که دارای مشکل کم وزنی، لاغری یا کوتاه قدی هستند توسط بهورز، مراقب سلامت و کارشناس تغذیه در سطح استان شناسایی شده اند و به وزارت بهداشت معرفی می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت اطلاعات کودکان را در اختیار وزارت کار و رفاه اجتماعی قرار می دهند تا آنجا بر اساس کدملی سرپرست خانوار، مشخص شود این خانواده ها در کدام یکی از دهک های اقتصادی قرار دارند.

ملک زاده تصریح کرد: حساب خانوارهایی که بین دهک اقتصادی یک تا پنج قرار می گیرند ماهیانه یک میلیون تومان و خانوارهایی که در دهک های ۶ و هفت قرار دارند ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

وی ضمن بیان این که مبلغ شارژ شده قابل نقد کردن نیست و خانوارها باید آن را به صورت سبد کالا از فروشگاه هایی که طرف قرار داد هستند دریافت کنند، ادامه داد: این سبد شامل اقلامی مثل مواد پروتئینی، مواد لبنیاتی و کربوهیدرات هاست که برای تهیه غذای کودک به آنها نیاز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هم اکنون در استان سه هزار و ۷۰۰ کودک را تحت پوشش این برنامه داریم که تا آخر اسفند ماه سبدهای غذایی شان شارژ می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.