۵۶۰ هزار مسافر در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون غربالگری شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: بیش از ۵۶۰ هزار مسافر افغانستانی و ایرانی از ابتدای امسال تاکنون در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد به لحاظ انواع بیماری‌های واگیردار غربالگری شدند.

حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: این مسافران در قالب اجرای طرح مراقبت بهداشتی در حین ورود به کشور در گذرگاه رسمی دوغارون توسط ۲ گروه از کادر درمان تایباد مورد آزمایش قرار گرفتند.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به دوغارون به لحاظ ابتلا به ۱۶ بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، افزود: علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماری‌های واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان روزانه در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: در زمان حاضر به صورت میانگین روزانه بیش از ۲ هزار مسافر حین ورود به کشور در معبر زمینی دوغارون در مقابل انواع بیماری‌ها غربالگری می‌شوند و در صورتیکه مسافران ورودی به ایران علائمی نسبت به برخی از بیماری‌های واگیردار داشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

احسانی بیان کرد: ارائه گواهی نسبت به عدم نداشتن انواع بیماری از سوی مسافران ورودی به سمت ایران از افغانستان قابل قبول نیست و آزمایشات این بیماری‌ها در مرز دوغارون انجام می‌گیرد.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش غربالگری‌های انجام شده در مرز دوغارون مردان و ۳۰ درصد زنان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: با توجه به حجم بالای رفت و آمد مسافران ایرانی و خارجی از طریق این معبر رسمی، فضا‌های موجود بهداشتی و درمانی در این مرز زمینی به منظور انجام مراقبت‌های درمانی و بهداشتی چندان مناسب نیست که می‌طلبد مسوولان استانی و کشوری نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار