معاون رییس‌جمهور:

عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی پذیرفتنی نیست

فیروزآبادی گفت: هوش مصنوعی بزودی بجای بشر فکر، طراحی و تحلیل انجام خواهد داد و کشوری که در این موضوع دچار عقب ماندگی شود به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه در حاشیه سفر دو روزه خود به مشهد برای بازدید از طرحهای حوزه فناوری و هوش مصنوعی گفت: برخی افراد دچار اشتباه راهبردی شده اند و استفاده از هوش مصنوعی را در حد اتوماسیون‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری در برنامه هفتم  به عنوان یک سند بالادستی مکلف شده است تا در ۶ حوزه فناورانه و از جمله هوش مصنوعی برنامه و اقدام جدّی داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اظهار کرد: بر همین اساس باید به موضوع هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشیم، بدین منظور بزودی دبیر شورای ملی راهبری و رییس مرکز ملی هوش مصنوعی تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: جنس فعالیت این شورا سیاست گذاری نیست بلکه شورای راهبری است و بنا دارد به انجام پروژه های بزرگ زیر ساختی هوش مصنوعی کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: سیاست ما در این مرکز و شورا این است که کارهای زیرساختی، ایجاد بستر و تنظیم گری با حمایت و توسط دولت انجام شود ولی توسعه دهنده اصلی کاربردهای هوش مصنوعی مردم و صنعت خواهند بود تا تصدی حداقلی دولت در این موضوع وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.