امام جمعه بوشهر:

تنگستان در طول تاریخ حماسه‌ها آفریده است

امام جمعه بوشهر گفت: منطقه بزرگ، ارزشمند، والامقام تنگستان در طول تاریخ حماسه‌ها آفریده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید والامقام مدافع امنیت، شهید «علی دشت بوری» در زادگاهش شهر آباد تنگستان اظهار کرد: شهید با شهادت خود برای یک شخصیت جاودانه عرشی دارای مقامات والای آسمانی تولید می‌کند، شهید جان دنیایی می‌دهد و حیات آسمانی و عرشی برای خود می‌خرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شهید با شهادت خود افتخار خانوادگی برای خود درست می‌کند و خانواده شهید در میان جامعه در طول تاریخ دارای یک ارزش و بزرگی جایگاهی می‌شود که کاملاً در جغرافیای جمعیتی همانند ستاره‌ای فروزان می‌درخشد.

وی ادامه داد: شهدا با شهادت خود در دفاع مقدس، در انقلاب و در دفاع از امنیت کشور اقتدار ملی ایجاد کردند یعنی کشور و ملت خود را در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان مقتدرتر می‌کنند.

صفایی بوشهری بیان کرد: اگر حضرت ابا عبدالله حسین (ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند و اگر شهدای دفاع مقدس نبودند الان ما کشوری زیر چکمه‌های بیگانگان بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: منطقه بزرگ، ارزشمند، والامقام تنگستان در طول تاریخ حماسه‌ها آفرید است، رئیسعلی دلواری چنان با شهادت خود استان بوشهر، جنوب ایران، بلکه کشور ایران را مقتدر کرد و امروز نیز علی دیگر بسان رئیسعلی دلواری چنان حماسه‌ای آفریده که این خطه دوباره یاد آور حماسه‌های رئیسعلی دلوار شده است.

وی اضافه کرد: مردم تنگستان مجاهدت، مبارزه، مقاومت در برابر بیگانگان را تجربه کردند و اکنون این شهید بزرگوار نیز میراث دار بزرگانی، چون رئیسعلی دلواری و زایر خضر خان اهرمی است.

صفایی بوشهری بیان کرد: تنگستان در طول تاریخ همیشه اولین‌ها بوده است و الان نیز این چنین است و این شهید با شهادت خود اقتدار ملی ایجاد کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود عزتی بسیار می‌آفریند، یاد آور شد: شهید با شهادت خود عزت اسلامی می‌آفریند اسلام عزیز شد با شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و امیر المومنان علی (ع) و الان نیز با شهادت این علی مطمئن باشید اسلام عزتی افزون پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: مردم تنگستان نشان دادند که راه شهدا راه آن‌ها است و یاد و خاطره شهدا همیشه در ذهن مردم تنگستان است و هیچگاه شهدا را تنها نمی‌گذارند و نخواهند گذاشت.

صفایی بوشهری ادامه داد: مردم استان بوشهر در طول تاریخ نشان دادند که هر گاه هویت دینی و ملی توسط بیگانگان مورد تهدید قرار بگیرند حماسه می‌آفرینند نه تنها در جغرافیای استان بوشهر بلکه در سراسر ایران در هشت سال دفاع مقدس؛ در خارج کشور، شهدا ابراهیمی و گنجی در عرصه‌های مختلف جوانان استان بوشهر، رزمندگان این استان از حریم ایران دفاع و حماسه آفریدند.

وی افزود: این شهید بزرگوار در منطقه سیستان و بلوچستان این چنین از حریم مملکت و اسلام دفاع کرد، این افتخار مردم استان بوشهر و تنگستان است. نه اینکه نمی‌گذاریم یک وجب از خاک و کشور اسلامی‌مان مورد تعرض قرار گیرد بلکه با متعرضان چنان برخورد می‌کنیم که تا همیشه در ذهنشان باقی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.