پخش زنده برنامه شب یلدای کومله از شبکه باران

«خرّم شب» عنوان برنامه ویژه شب یلدا است که در کومله لنگرود اجرا و به صورت زنده از شبکه باران پخش می‌شود.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا و به منظور پاسداشت آیین‌های گیلانی این شب، ویژه برنامه‌ای در کومله لنگرود (شهر بهار نارنج) برگزار می‌شود.

او افزود: این جشن به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی کومله، مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و صدا و سیمای مرکز گیلان و با حضور مردم در مکان خانه روستایی این شهر گردشگری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: این ویژه برنامه با عنوان «خرّم شب» از ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه تا ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه اول دی ماه به صورت زنده از شبکه باران پخش خواهد شد.

به گفته جهانی، اجرای موسیقی سنتی، ارائه گزارش‌های علمی از پژوهشگران و مسئولان درباره شب یلدا و نیز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی و ... از برنامه‌های این جشن خواهد بود.

شب یلدا

بررسی آداب و رسوم گیلان در شب یلدا، حافظ خوانی، حضور کارشناسان میراث فرهنگی، نخبگان، فرهیختگان، ورزشکاران و کشاورزان نمونه استان، اجرای گروه‌های موسیقی و خوانندگان، خاطرات مردمی، نقل گویی و گزارش مردمی دیگر بخش‌های این ویژه برنامه را تشکیل می‌دهد. 

شب یلدا

تصاویر آرشیوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.