آماده‌باش ۱۲ هزار راهدار در طرح زمستانی‌/ ۱۰۰۰ پایگاه راهداری مستقر شد

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از فعالیت بیش از ۱۲ هزار راهدار در اجرای طرح زمستانی کشور، خبر داد.

 حسین متولی، در مراسم گرامیداشت هفتۀ حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری لرستان، اظهار داشت: ۸۰.۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور به حوزۀ حمل‌ونقل اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حوزۀ حمل‌ونقل روی تمام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور اثر مستقیم دارد، افزود: اگر سیستم راهداری ضعیفی داشته باشیم، حوزه حمل‌ونقل نیز دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید به اینکه سه درصد سهم راهداری و حمل‌ونقل کشور در حوزۀ لرستان است، عنوان کرد: این رقم باتوجه‌به مساحت این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به تردد ۱۲۷ میلیون‌نفری در پایانه‌های کشور در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: سهم ناوگان سواری با بیش از یک میلیارد تردد در کشور ثبت شده‌است.

متولی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تن جابه‌جایی کالا در محور‌های مواصلاتی کشور انجام شده‌است، گفت: هشت هزار و ۲۰۰ شرکت حمل‌ونقلی در ایران فعالیت دارد.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید به اینکه بیش از ۶۵۰ هزار راننده در حوزۀ بار و مسافر کشور فعالیت دارند، ابراز کرد: ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور به‌صورت مستقیم با حوزۀ حمل‌ونقل ارتباط دارند.

متولی با اشاره به نگهداری بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی کشور، اظهار داشت: تردد در جاده‌ها با مشارکت وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، باید روان و ایمن باشد.

وی با تأکید به فعالیت بیش از ۱۲ هزار راهدار در طرح زمستانی کشور، افزود: بیش از ۱۰۰۰ پایگاه راهداری زمستانی در محور‌های مواصلاتی مستقر شده‌است.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی کشور در دستور کار است، عنوان کرد: تعدادی ناوگان اتوبوسی تا پایان امسال به شبکۀ حمل‌ونقل کشور افزوده می‌شود.

وی با تأکید به اینکه پنج دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای حوزۀ حمل‌ونقل لرستان تهیه شود، افزود: اعتبار خرید این ماشین‌آلات را تأمین می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۹ هزار ناوگان اتوبوسی در پروژۀ «سپه‌تن» فعالیت دارد، عنوان کرد: کنترل رفتار راننده، کنترل سرعت و مسیر عبوری و حذف توقف‌های غیرضروری مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه در این پروژه عملی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.