غربالگری ۳۵۵ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از غربالگری ۳۵۵ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) تاکنون خبر داد.

دکتر بهرام کندایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در استان و همزمان با سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت کردستان با اقدامات گسترده‌ای همراه بوده است.

وی افزود: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تاکنون، ۳۵۵ هزار نفر از هم استانی‌ها در پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) غربالگری شده اند.

 کندایی اذعان کرد: بر اساس نتایج کسب شده، میزان غربالگری شهری۱۵.۳ درصد، غربالگری روستایی ۵۷ درصد، غربالگری مردان ۲۳.۹ درصد، غربالگری زنان ۲۹.۴ درصد و غربالگری کل استان ۲۶.۶ بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از شناسایی ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار و ۱۶۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای این پویش در استان و تاکنون خبر داد .

وی گفت: اجرای پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در کلیه پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار استان کردستان انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.