اردبیل در نوسازی ناوگان حمل و نقل راهداری جزو استان‌های پیشرو است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: استان اردبیل جز چهار استان کشور است که مجوز خرید و نوسازی ناوگان راهداری را به دست آورده است.

کلیم‌الله وثوقی اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و راهداری جز برنامه‌ها و رویکرد‌های اصلی است که در این بخش فعالیت‌های مناسبی نیز در سطح استان آغاز شده است.

او تصریح کرد: به دنبال بارش سنگین برف در سال‌های گذشته ما مجوز خرید و نوسازی ناوگان راهداری را به دست آوردیم تا به محض ورود ماشین‌آلات جدید با برند اروپایی بتوانیم بخشی از خودرو‌های راهداری را در مسیر‌ها و فضا‌های صعب‌العبور استان به‌کارگیری کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ما بیشترین ایام راهداری را در زمستان و پاییز شاهد هستیم به طوری که ۱۵۰ راهداری زمستانی در این استان به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور و مناطق برف‌گیر وجود دارد که راهداران سعی می‌کنند خدمات متنوعی را به هموطنان ارائه کنند.

وثوقی از شروع طرح زمستانی راهداری استان خبر داد و افزود: از ۱۵ آذرماه این طرح آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

او استقرار راهداران را در ۲۲ مسیر مشخص برای ارائه خدمات یادآور شد و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری استان با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات دولتی و بخش خصوصی سعی می‌کند تا خدمات مناسبی را به رانندگان، مسافران و گردشگران ارائه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تن شن و ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی خبر داد و اضافه کرد: همکاران ما آمادگی کامل دارند تا در صورت بروز برف و کولاک و یخبندان به سرعت راه‌های استان را باز کنند.

وثوقی بیان کرد: با بارش اولین برف در روز‌های گذشته ما فعالیت راهداران را در جاده‌ها شاهد بودیم که سعی کردند بدون مشکل خاص و ایمنی کامل تردد راحتی را برای مسافران و گردشگران فراهم کنند.

او خدمات متنوع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را به رانندگان یادآور شد و تصریح کرد: در کنار صدور کارت هوشمند و معرفی برای دریافت لاستیک و روغن سهمیه‌ای، سعی بر این است تا خدمات بیمه‌ای نیز به ویژه بیمه تکمیلی برای رانندگان و فعالان حمل و نقل عمومی ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به بالا بودن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اشاره کرد و گفت: در بحث اتوبوس عمر ناوگان ما ۱۵ سال، کامیون ۲۳ سال و سواری نیز ۱۲ سال است که نوسازی ناوگان کامیون شروع شده و از ۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد شده، سعی بر این است تا نوسازی ناوگان در این بخش انجام شود.

وثوقی افزود: ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با عمر متوسط ۴۵ سال نیاز به بازسازی دارند که قرار شده از ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری خریداری شده برای کشور، تعدادی به استان اختصاص پیدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار