رژیم اسرائیل با حمله به پزشکان بدون مرز، اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد

رئیس بخش مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم گفت: رژیم اسرائیل در برهه‌هایی با نفوذ جاسوسانی به جمع پزشکان بدون مرز از آن‌ها سوء استفاده کرده است.

سید جواد حسینی نژاد، رئیس بخش مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم در گفت و گو با برنامه افق روشن رادیو سلامت گفت:رژیم صهیونیستی بار‌ها از پزشکان بدون مرز به عنوان جاسوس استفاده کرده و ارتباط خوبی نیز با آن‌ها داشته است؛ اما در جریان امدادرسانی آن‌ها به مردم غزه٬ رژیم غاصب چهره‌ دیگری از خود نشان داده است. به طوری که با حمله به پزشکان بدون مرز، حتی اجازه ورود آن‌ها به غزه را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: پزشکان بدون مرز با ملیت‌های مختلف به صورت داوطلبانه در جنگ‌ها و بلایا حاضر می‌شوند. آن‌ها انگیزه‌های سیاسی و نظامی ندارند و تلاششان نجات انسان‌های آسیب دیده در جنگ و بلایای طبیعی است.

دبیر همایش طب رزم با اشاره به کنوانسیون ژنو و محافظت از کادر درمان و بیمارستان‌ها افزود: در جنگ جهانی دوم برای این که بیمارستان‌ها توسط خلبانان قابل شناسایی باشند و مورد هدف بمباران هوایی قرار نگیرند٬ به صورت H ساخته می‌شدند [مخفف کلمه Hospital یعنی بیمارستان].

حسینی نژاد تاکید کرد: در دوران جنگ جهانی دوم، آلمان‌ها که از نگاه صهیونیست‌ها٬ جنایتکار هستند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را هدف بمباران قرار نمی‌دادند؛ اما در قرن حاضر رژیم صهیونیستی با تمام ادعای اشراف اطلاعاتی، بیمارستان‌ها و پزشکان را هدف گلوله‌های خود قرار می‌دهد.

دبیر همایش طب رزم با یادآوری ادعای کذب این رژیم در خصوص استقرار نیرو‌های مقاومت در زیرزمین بیمارستان‌های غزه اظهار داشت: هیچ سندی در طول تاریخ بشریت اقدامی همچون عملکرد وحشیانه رژیم اسرائیل در قبال بیمارستان‌ها، بیماران و پزشکان را ثبت نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار