برگزاری شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز

شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز با حضور امام جمعه کرمانشاه و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز (۲۸ آذر) در این مراسم از دوران سربازی به عنوان یکی از بهترین دوران زندگی مردان جوان ایرانی یاد کرد و گفت : این سال‌ها بهترین فرصت برای خدمت به کشور و نظام و مردم است.

وی با بیان اینکه دوران جوانی در روایات جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: خداوند به جوان عنایت ویژه‌ای دارد و توبه او را راحت می‌پذیرد و سخت‌گیری کمتری نسبت به جوانان دارد، چرا که در روایات آمده وقتی انسان به ۴۰ سالگی رسیده و از دوران جوانی عبور می‌کند، خداوند به فرشتگان خود می‌فرماید که از این به بعد به او سخت بگیرید.

غفوری گفت: در روایات بسیاری ارزش بالای عبادت جوانان نسبت به میانسالان و کهنسالان ذکر شده است، طوری که پیامبر (ص) می‌فرمایند هروقت جوانی به عبادت بپردازد خداوند نسبت به او به فرشتگان مباهات می‌کند که بنده مومن من را ببینید که چطور عبادت می‌کند و به او مباهات می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در مقابل این عنایات، خداوند توقع و انتظاراتی دارد از جمله اینکه جوان توان و انرژی خود را در راه پیشبرد دین خدا و خدمت به مردم صرف کند و دوران سربازی بهترین فرصت برای انجام این تکلیف است.

وی افزود: سربازی در همه جای دنیا وجود دارد، اما یا برای حفظ جان پادشاهان است و یا برای حفظ یک نظام طاغوتی و یا حفظ سرمایه سرمایه داران، اما در ایران این دوران برای حفظ و حراست اسلام و کلمه توحید و گسترش فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم است و باید قدر آن را دانست.

باید با رویکرد "سرمایه محوری" به دوران سربازی نگریسته شود

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این مراسم از دوران سربازی به عنوان یک فرصت بی نظیر در دوران زندگی هر مرد ایرانی یاد کرد و افزود: باید به دوران سربازی با رویکرد سرمایه محوری نگریسته شود و این دوران بهترین زمان برای ورود پسران ایرانی به حوزه مسئولیت اجتماعی است.

حاجایان گفت: در دوران سربازی، افراد در جریان امورات حاکمیتی قرار گرفته و در آن نقش ایفا می‌کنند و به نحوی مسئولیت مدنی، حقوقی و اجتماعی دارند.

وی افزود: سرباز تکیه گاه مردم و جامعه است و همین امر نقش سربازی را بسیار خطیر کرده و سربازان باید قدر این دو سال خدمت با ارزش را بدانند.

حاجیان تاکید کرد: در اهمیت نقش سرباز همین بس که سردار دل‌ها به جای اینکه خود را سردار بنامد از همه می‌خواست او را سرباز سلیمانی خطاب کنند و به این سرباز نظام و انقلاب بودن افتخار می‌کرد.

وی با اشاره به جانفشانی سربازان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی سه میلیون سرباز از کشور دفاع کردند و ۶۰ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

حاجیان گفت: در طول جنگ تحمیلی بیش از ۱۲۶ هزار سرباز به درجه والای جانبازی نایل آمدند .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.