تولید ۷۰ هزار تن گوشت قرمز در مازندران

۷۰ هزار تن گوشت قرمز پارسال در مازندران تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

محمدمهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه تدوین برنامه راهبردی افزایش واحد‌های دامپروری و افزایش تولید گوشت قرمز، با اشاره اینکه پارسال ۷۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد، گفت: پویاسازی ظرفیت‌های بالقوه، فعال سازی واحد‌های راکد و بازگشت واحد‌های نیمه فعال به چرخه تولید در افزایش تولید گوشت قرمز استان نقش موثری دارد.

او به لزوم حمایت از دامداری‌های مولد برای افزایش دام پرواری و افزایش تولید گوشت قرمز در استان تاکید کرد.

عباس زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد دامداری‌های استان سنتی است، افزود: ۱۹۲ واحد پرواربندی گوساله و ۱۳۰ واحد پرواربندی بره دارای پروانه در استان وجود دارد که ۳۲ واحد پرواربندی گوساله و ۴۲ واحد پرواربندی بره راکد و غیرفعال هستند.


او با بیان به اینکه اولین نیاز برای فعال سازی واحد‌های صنعتی غیرفعال استان، پرداخت تسهیلات برای خرید دام و تسهیلات سرمایه در گردش است، گفت: باید تسهیلات با بهره کم و مدت باز پرداخت بیشتر به دامداری‌های مولد برای افزایش واحد‌های پرواربندی بره و گوساله و افزایش تولید گوشت قرمز در استان پرداخت شود.

عباس زاده افزود: افزایش میانگین زایش دام و کاهش قیمت تمام شده تولید از مهمترین عوامل توسعه دامپروری در استان بوده که نیازمند حمایت بیشتر از این بخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.