السیسی: جنگ فعلی در غزه تهدیدی علیه امنیت ملی مصر است

رئیس جمهور مصر جنگ فعلی در غزه را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش خواند.

مسئله فلسطین یک اولویت برای جهان اسلام محسوب می‌شود. با این حال، فارغ از ارزش‌های معنوی موضوع فلسطین، تبعات مناقشه اسراییل و فلسطینیان به طور مستقیم ۲ کشور همسایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصر یکی از این کشورهاست. 

به گزارش الجزیره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز (دوشنبه) درباره تبعات جنگ فعلی در نوار غزه برای این کشور هشدار داد. 

وی در این باره به خبرنگاران گفت: جنگ فعلی در نوار غزه یک تهدید برای امنیت ملی مصر به طور خاص و تهدیدی برای جنبش فلسطینیان به طور عمومی است. 

السیسی پیش‌تر اعلام کرده بود به هیچ عنوان مصر حاضر به پذیرش آوارگان فلسطینی نیست، زیرا این مسئله باعث ایجاد مشکلات امنیتی برای این کشور خواهد شد. مبارزه فلسطینیان از داخل سرزمین مصر با اسراییل، در نهایت باعث نقض حاکمیت این کشور می‌شود. 

مقامات صهیونیست از ابتدای جنگ در نظر داشتند تمامی جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه را به داخل صحرای سینای مصر آواره کنند و عملیات نظامی خود را به سهولت در این باریکه اجرایی کنند. با این حال، مصر با این مسئله مخالفت کرد. 

اردن کشور دیگری است که تل آویو به دنبال آواره کردن فلسطینیان کرانه باختری به این کشور و ایجاد کشور بزرگ اسراییل است. موضوعی که با مخالفت امان همراه بوده است.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
مصر ؟
Ukraine
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
خب غزه ایا رو تحویل بگیر
آخرین اخبار