مرمت بیت تاریخی رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر پس از ۱۵ سال آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از آغاز پروژه مرمت محل اقامت اجباری رهبر معظم انقلاب در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه مرمت بیت رهبری در شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: این خانه با توجه به اینکه در زمان رژیم پهلوی محل اقامت اجباری رهبر معظم انقلاب بوده همه ساله مورد بازدید جمع زیادی از گردشگران قرار می گیرد.

وی افزود: پس از آنکه این خانه خشت و گلی به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهدا شد اقدامات لازم برای حفظ بنا و بازدید گردشگران انجام شد و در دوره‌های مختلف مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت که بار دیگر نیز پس از ۱۵ سال وقفه کار مرمت آن آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: حفظ بنا و نگهداشت خاطراتی که در آن زمان وجود داشته جزو یکی از تکالیف اصلی محسوب می‌شود که به منظور تسریع در روند مرمت، در ۱۰ روز گذشته ۲ مرتبه بازدید میدانی از پروژه انجام شده و با نظارت کامل دفتر فنی اداره کل در حال انجام امورات آن هستیم که با دقت و حساسیت کامل مرمت خانه تکمیل و برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار