رونق اشتغال و تولید با بهره مندی از ظرفیت هوتک‌ها

فرماندار دشتیاری با بیان اینکه هوتک‌ها در زندگی مردم اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: آب موجود در هوتک‌ها برای آشامیدن، شست‌وشو، آبیاری محدود درختان و تأمین آب حیوانات اهلی به‌ صورت مستقیم و تعدیل آب ‌وهوای منطقه استفاده می‌شود.

محمدعلی رافت  با تاکید بر این مطلب که هوتک‌ها در جریان و ادامه زندگی مردم و حیات وحش موثر هستند گفت: هوتک‌های موجود در روستاها همه محصور شده نیستند اگر محصور شوند که این اقدام توسط بنیاد مسکن در روستاهایی که طرح هادی در حال انجام بوده و همچنان تداوم دارد می‌توانیم در بحث تجاری‌سازی نیز از ظرفیت هوتک‌ها استفاده کنیم.

با فنس کشی دور هوتک‌ها که در محدوده روستا واقع شده هم خطر غرق شدن و هم سایر مخاطرات جلوگیری می‌شودوی ادامه داد: با فنس کشی دور هوتک‌ها که در محدوده روستا واقع شده هم خطر غرق شدن و هم سایر مخاطرات جلوگیری می‌شود.

فرماندار دشتیاری اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن ۲۲۴ هوتک، ظرفیت مستعد برای پرورش شتر را دارا است، در این زمینه برای جلوگیری از ورود شترها به مناطق مسکونی، اداره منابع طبیعی هوتک‌هایی را ایجاد کرده تا هم حیات وحش و هم شترهایی که در بیابان‌ها در حال چرا هستند از آن استفاده کنند تا از این طریق از ورود آنها به مناطق روستایی و وقوع مخاطرات جاده‌ای و تصادفات ناگوار جلوگیری شود.

وی گفت: پرورش ماهیان آب شیرین در هوتک‌ها دیگر ظرفیتی است که می توان آن را شکوفا کرد، پیرامون این مساله نشست‌هایی با دست‌اندرکاران در مرکز تحقیقات شیلات برگزار شده تا در این عرصه یک تجاری‌سازی شکل گیرد و شاهد رونق اشتغال و معیشت روستان نشینان باشیم.

رافت با بیان اینکه هوتک در واقع یکی از بهترین منابع امید برای رفع تشنگی موجودات زنده است، تاکید کرد: هوتک که به گودالی بزرگ برای ذخیره آب گفته شده در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتک مشهور است، سامانه سنتی برای مهار، کنترل و بهره برداری از سیلاب و به عنوان یکی از راه‌های متداول تامین آب محسوب می‌شود.

 
 

برچسب ها: هوتک ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار