اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای تغییر وضعیت داده شده و شوتی در سیرجان

با دستور دادستان سیرجان طرح ضربتی برخورد با خودروهای تغییر وضعیت داده شده و شوتی از امروز آغاز شد.

مجتبی قدیمی گفت: با هدف اجرای طرح ضربتی برخورد با خودرو‌های تغییر وضعیت داده شده و شوتی، کنترل محور‌های مواصلاتی و توقیف خودرو‌های شوتی به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه شهرستان سیرجان قرار گرفت.

وی با هشدار به رانندگان متخلف بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودرو‌ها، منجر به ایجاد خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی برای بسیاری از هموطنان شده اند و این موضوع مطالبه جامعه است که باید بتوانیم شرایط ایمن و آرامی را برای همه کسانی که در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند، ایجاد کنیم.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان  با اشاره به تبصره ۷ ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان  داشت: تغییر وضعیت وسیله نقلیه، مستوجب جزای نقدی درجه ۵ جزای نقدی بیشتر از ۸ میلیون ریال تا ۱۸۰ میلیون ریال موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر آن، مرتکب در مرتبه اول به اصلاح وسیله نقلیه و در صورت تکرار، به ضبط وسیله نقلیه محکوم خواهد شد.

 قدیمی تاکید کرد:علاوه بر آن هرگونه تغییر و خارج کردن خودرو از استاندارد کارخانه از جمله تغییر در وضعیت فنی و یا تغییر ارتفاع، تخلف و مصداق بارز نقص فنی بوده و مشمول جریمه‌های انتظامی مربوطه در این خصوص نیز می‌شود.  

وی  تصریح کرد: با توجه به مطالبه شهروندان، برابر قوانین و مقررات مربوطه و به منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم برای نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان و همچنین نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک محور‌های مواصلاتی شهرستان و جلوگیری از هر گونه هنجارشکنی و بی‌نظمی ترافیکی، طرح برخورد با خودرو‌های تغییر وضعیت و دارای نقص فنی (شوتی)، حسب دستور قضایی صادره به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه شهرستان قرار گرفته و اجرای آن به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.