رئیس پلیس فتا استان ایلام

افزایش دو برابری برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان ایلامی

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش دو برابری برداشت غیر مجاز از حساب مردم استان هستیم.

سرهنگ علی یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های واصله به پلیس فتا کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز بوده است اظهار داشت: ارزش ریالی مجموع این پر ونده‌ها بیش از ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پیامک ارسالی سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی سامانه سنا از جمله دلایل عمده‌ای است که باعث برداشت غیر مجاز از حساب افراد می‌شود افزود: بیشترین کلاهبرداری‌ها نیز در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و وبسایت دیوار صورت می‌گیرد. 

سرهنگ یعقوبی نسبت به افزایش اجاره حساب و کارت بانکی در بین شهروندان ایلامی هشدار داد و تاکید کرد: در آستانه شب یلدا مردم در خرید‌های اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند.

رئیس پلیس فتا استان یادآور شد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این شرایط به انتشار آگهی‌های اغوا کننده مانند تخفیف‌های ویژه شب یلدا روی آورده و کاربران را به درگاه‌های جعلی می‌کشانند.

وی بیان کرد: ترغیب کاربران با شیوه‌های مختلف، بهانه‌ای بر کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های بانکی آن‌ها است که باید مراقب این کلاهبرداران بود. 

رئیس پلیس فتا استان ایلام عنوان کرد: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.