محدودیت‌های شدید آبی اسپانیا برای مقابله با خشکسالی

در پی یکی از شدیدترین خشکسالی‌ها در اسپانیا دولت منطقه‌ای کاتونیا محدودیت‌های شدید برای آب اعمال کرد.

دولت منطقه‌ای اسپانیا در کاتالونیا قصد دارد از ژانویه آینده به دلیل خشکسالی شدیدی که منطقه از آن در بحبوحه تغییرات عمده آب و هوایی رنج می‌برد، محدودیت‌های شدید آب اعمال و وضعیت اضطراری اعلام کند.

به گزارش روزنامه اسپانیایی El Publítico، خشکسالی در کاتالونیا به ابعاد بحرانی رسیده است و اقدامات دولت در ماه گذشته فوریت یافته است و به گفته دیوید ماسکورت، وزیر اقدام اقلیمی و غذا  علیرغم تلاش شهروندان برای کاهش وضعیت اضطراری قرار بود در اواسط دسامبر آغاز شود، اما وضعیت بدتر شد و شدیدترین خشکسالی که در کاتالونیا ثبت شده است رغم خورد. این خشکسالی دولت را بر آن داشت تا اقدامات مورد انتظار را برای مبارزه با بحران را اتخاذ کند.

ماسکورت بر کاهش مصرف تاکید کرد و با اشاره به اینکه ورود به وضعیت اضطراری به معنای اعمال محدودیت‌های تدریجی با مصرف روزانه ۲۰۰ لیتر آب به ازای هر ساکن است، افزود: امکان تعطیلی دوش‌ها در اماکن ورزشی وجود دارد.

فعالیت‌های اقتصادی پرمصرف آب و توسعه کشاورزی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، زیرا صدور مجوز در صورت وقوع خشکسالی به تعویق می‌افتد. وضعیت بحرانی خشکسالی در کاتالونیا یک چالش بزرگ است که نیاز به واکنش‌های فوری و موثر دارد، و اعلام قریب الوقوع وضعیت اضطراری خشکسالی نیاز به رسیدگی را برجسته می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا بوذرجمهری دجال
۲۱:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اوه لا لا من آریا دجال هستم و جادوگرم برای صید اون پسر خوشگل چشم رنگی باید دل بدم به کار زلزله طوفان رعد و برق ماه قرمز و خشکسالی از پس هر کاری بر میام نا نا ناع فتنه ای هستم که دومی نداره
آخرین اخبار