توزیع بیش از ۶۰ هزار تن کود در ۱۶ شهرستان کرمان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمان گفت: ۶۰ هزار و ۵۱۸ تن انواع کودیارانه‌ای در ۱۶ شهرستان استان کرمان تا پایان سال زراعی توزیع شد.

محمد محسن قاسمی گفت: از ابتدای سال زراعی (۱۴۰۱-۱۴۰۲) مقدار ۶۰ هزار و ۵۱۸ تن، انواع کود، شامل: ازته، فسفاته و پتاسه  به صورت یارانه‌ای تا پایان سال زراعی بیان شده در ۱۶ شهرستان استان کرمان برای محصولات زراعی و باغی استفاده شده است.

او بیان کرد: برای کشت‌های پاییزه سطح زیر کشت زراعی جاری باید از طریق کارشناسان مربوط مرکز خدمات تحت پوشش در سامانه پهنه بند ثبت شود تا امکان صدور حواله الکترونیک برای تحویل کود از کارگزاران این شرکت مهیا شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در آبان ماه امسال، مقدار هزار و ۲۳۰ تن، کود ازته، فسفاته و پتاسه از انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان و مبادی‌ها برای کارگزاران شهرستان کرمان حمل شد.

وی بیان کرد: تخصیص کود به کشاورزان، براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود و این سامانه امکان رصد، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده را فراهم می‌کند.

قاسمی گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمام برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد و کشاورزانی که موفق به تامین کود‌های شیمیایی مورد نیاز خود نشده اند می‌توانند با تماس یا مراجعه به مرکز خدمات کشاورزی منطقه خود از مقدار سهمیه کود بر اساس کشت و نوع محصول خود اطلاع حاصل کنند و با درخواست صدور حواله الکترونیک از مراکز خدمات، به نزدیک ترین کارگزار برای دریافت کود مورد نیاز خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار