آسفالت معابر کرمانشاه نسبت به گذشته ۶ برابر شده است

شهردار کرمانشاه گفت : برنامه‌ای پنج ساله برای آسفالت همه شهر تدوین شده است تا در این مدت هر سال، ۲۰ درصد از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها آسفالت شود.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این شهر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد گفت : پارسال ۲۰ درصد از شهر در قالب هزار کوچه، ۱۷۰ خیابان اصلی و فرعی که عمدتا در محله‌های حاشیه‌ای مانند آقاجان، کرناچی، مرادآباد و بعضی از مناطق محروم شهر که اصلا تاکنون آسفالت نشده بودند آسفالت شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر تن قیر ۱۵ میلیون تومان است که باید برای تهیه آسفالت از بورس خریداری شود یادآور شد: هزینه آسفالت بسیار سنگین است با وجود این سال گذشته ۲۰۰ هزار تن انجام و امسال نیز ۲۰۰ هزار تن دیگر در برنامه است که انجام شود و این در حالی است که در سال‌های قبل سالانه تنها ۳۰ هزار تن آسفالت انجام می‌شد که این میزان هم اکنون ۶ برابر گذشته شده است.

نوروزی با بیان اینکه، چون در گذشته آسفالتی انجام نمی‌شد بنابراین هیچ شهروندی نیز مطالبه نمی‌کرد افزود: الان که اقدام به آسفالت کرده ایم و این تفاوت ایجاد شده است مردم مطالبه گر شده و خواستار آسفالت کردن کوچه‌های خود شده اند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: برای آسفالت برنامه‌ای تهیه شده است که به صورت نرم افزاری بوده و در این چارچوب جا‌هایی که اصلا آسفالت نشده، مناطقی که آسفالتش فرسوده شده و مناطقی که نیازمند لکه گیری است تعیین اولویت شده است تا بصورت عادلانه در هشت منطقه شهر توزیع شود.

وی گفت: برای تهیه آسفالت مورد نیاز ۲ کارخانه آسفالت غیرفعال وجود داشت که تعطیل بودند و خوشبختانه راه اندازی شده و توانسته اند نیاز‌های شهرداری را تامین کنند.

نوروزی تاکید کرد: مشکل آسفالت مختص شهر کرمانشاه نیست و در هر شهری در کشور وجود دارد که به دلایل مختلف و از جمله وضعیت آب و هوایی و علل دیگر عمر آن به پایان می‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.