پیشروی ۴۰۰ متری آب دریا به سواحل بندرگز

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به بهره‌برداری از مرحله اول احیای خلیج گرگان، از پیشروی ۴۰۰ متری آب خزر به سمت سواحل بندرگز خبر داد.

نوراله عباسی با بیان تحقق عملیات لایروبی خلیج گرگان و بازگشایی کانال آشوراده، گفت: در مدت زمان کوتاه پس از بازگشایی کانال آشوراده، سطح آب خلیج گرگان تا حد قابل توجهی بالا آمده است و هم اکنون حدود ۴۰۰ متر آب دریای خزر به سمت ساحل بندرگز پیشروی کرده و سطح آب خلیج در پای اسکله چوبی بندرگز نسبت به یک ماه گذشته حدود ۶۵ سانتی‌متر افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان کاهش ۵۰ درصدی شوری آب خلیج نسبت به یک ماه گذشته را از دیگر دستاورد‌های عملیات لایروبی و علاج بخشی برشمرد و افزود: پس از بازگشایی کانال آشوراده و پیشروی آب دریا به سمت اسکله، ارتفاع سطح آب خلیج نسبت به یک ماه گذشته و شوری آب به شکل مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: با لایروبی کانال آشور کیفیت آب خلیج نسبت به گذشته بهتر شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
چرا زمان روحانی این طرح قابل اجرا بود ولی عملی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خوش به حالتون
ای کاش واسه دریاچه ارومیه هم از این اتفاقات خوب بیافته
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
برادر اینجا فقط لایروبی کردن تا آب خزر وارد خلیج بشه.ضمن اینکه من که ساکن بندرگز هستم پیشرفتی ندیدم.آب هنوز به سطح سال گذشته هم برنگشته چه برسه به سال های قبل
Iran (Islamic Republic of)
DAMAVANDI.
۱۰:۴۰ ۰۱ دی ۱۴۰۲
خدا کنه مثل ۲۰ سال قبل بشه که ما در اینجادر عمق ۲ متری شنا میکردیم
آخرین اخبار