تهدید هنرمندان توسط چه کسانی صورت ‌گرفت؟

یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشته و سلبریتی‌ها در حال بیان حقایقی هستند که بیش از یک سال آن را پنهان نگه داشته بودند!

در ایام اغتشاشات سال گذشته که به بهانه مرگ مهسا امینی شروع شد و جامعه را چند هفته‌ای درگیر خود کرد، اگر صفحات بازیگری که علیه جمهوری اسلامی موضع نگرفته را نگاه می‌کردیم در قسمت نظرات، انبوهی از توهین و تهدید مشاهده می‌شد که بازیگران را وادار به حمایت از آشوب می‌کردند.

در آن ایام برخی از چهره‌های مشهور در دام فشار لشکر فیک جریان نفاق افتادند و در آتش اغتشاشات دمیدند و برخی دیگر در صفحات شخصی خود در فضای مجازی از این فشار‌ها پرده برداشته و از هجوم‌هایی گفتند که به هوای کار در سینما، حضور در جشنواره فجر و حتی شادی به دلیل پیروزی تیم ملی فوتبال روی آنان بود. 

ربات‌ها و فیک‌ها

حمیدهیراد، اولین هنرمندی بود که پرده از حجم فشار کامنت‌های تهدیدآمیز برداشت و نوشت: «روی حرفم با اون کسانی که با ربات یا پیج‌های فیک به من و دوستانم که خواننده یا بازیگر و ورزشکار هستند و معلومه ازطرف کی حمله می‌کنند و دور از جون مردمم، هر چیزی که لایق خودشون و خانواده‌شون هست رو به ما عنوان می‌دن... من نه سلبریتی هستم و نه هیچ کسی، منم مثل تک تک مردمم هستم فقط شغلم فرق میکنه همین... تویی که با پیج فیک میای میگی در مورد کنسرت و هزار تا چیز دیگه حرف می‌زنی حتی نمی‌تونی درک کنی که چندتا انسان از این راه خرج زن و بچه‌شون رو میدن و من خبر دارم که چند نفرشون تو اوضاع بی‌پولی و کرونا که شغل ما تعطیل شد، طلاق‌گرفتن و زندگیشون نابود شد ...» در روز‌های اغتشاشات زمان بازگویی حقایق توسط هنرمندان نبود، ولی حمید هیراد این جرأت را به خرج داد و از علت موضع‌گیری برخی هنرمندان پرده برداشت. حالا یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشته و سلبریتی‌ها در حال بیان حقایقی هستند که بیش از یک سال آن را پنهان نگه داشته بودند!

تحمیل سکوت

الهام حمیدی، بازیگر سینما درباره فحاشی‌های فضای مجازی و هجمه‌های اکانت‌های فیک می‌نویسد: «در جشنواره فیلم فجر و جام‌جهانی مجبور به سکوت‌مان کردند. بازیگر سینما و تلویزیون: جلوگیری از شادی فوتبالیست‌ها در جام جهانی و فحاشی به هنرمندان در جشنواره فجر، تحمیل سکوت بود. اشاره به هر اتفاق امیدوارکننده‌ای، سیل توهین‌های مختلف را به‌همراه دارد؛ این موضوع با فرهنگ مردم ایران همخوانی ندارد.»

سازماندهى افراد برای توهین زیر پست‌ها

لیندا کیانی نیز دیگر سینما می‌نویسد: «عده زیادى هستند که سازماندهى شده میان زیر پست‌هاى من و همکارانم یا دیگر چهره‌های شناخته شده با هجمه سنگین کامنتى سعى دارن که جلوى حق‌گویى ماهارو بگیرن. هدفشونم اینه که ما رو اسیر مارپیچ سکوت کنند. برام مهم شد و خواستم از این تریبون به همکارانم توصیه کنم حواستون باشه تو دام نیوفتید.» جالب این است احسان کرمی که محصول همین لشکر فیک است با توهم براندازی ایران رفت، وی نیز این پست را لایک کرده است! متین ستوده، بازیگر سینما و تلویزیون: «بعداز اظهارنظر بعضی از همکارانم درباره توهین‌های مجازی به شخصیت‌های رسانه‌ای خیلی دلگیر شدم؛ چون پارسال در همین ایام خیلی‌ها از ترس شنیدن توهین و فحاشی نمی‌توانستند فعالیت کنند.»

۲ پایگاه فضای مجازی منافقین

براساس اطلاعات به دست آمده جریان نفاق و یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی، دو پایگاه بزرگ در فضای مجازی هستند که برای پیشبرد اهداف براندازی و ضدایرانی فعالیت مجازی می‌کنند. تصاویر و شواهدی وجود دارد که گروهک تروریستی منافقین در فضای مجازی لشکر فیک مجازی دارد. همچنین کسانی که به یگان ۸۲۰۰ جذب شده‌اند، برای رواج اندیشه‌های صهیونیستی و نفوذ در جهان عرب و مسموم کردن فرهنگ و تفکرات آنان و نیز ضربه زدن به ارزش‌های اخلاقی، انسانی و عقیدتی به کار گرفته شده‌اند و در واقع این جمع، یک ارتش سایبری را تشکیل داده‌اند تا در فضای مجازی، اهداف خاصی را دنبال کنند.

سنت قدیمی منافقین

مسعود رضایی، تاریخ‌پژوه و نویسنده آثاری، چون «تاملی در یادداشت‌های آقای هاشمی»، «سیاست و تاریخ معاصر ایران» و «مسلمانی در جست‌وجوی تعالی» نیز در این ارتباط معتقد است: این روش، روش چپ‌های مارکسیست و نیرو‌های وابسته به آنهاست؛ به شکلی که این مدل برخورد با دگراندیشان و مخالفان در تاریخ معاصر ما با نام منافقین گره خورده است. آن‌ها ابتدا وقتی می‌دیدند کسی با نیرو‌های انقلابی اندک مراوده‌ای دارد، دست به بایکوت شخص می‌زدند و اگر این مراوده ادامه داشت، تهدید و پس از آن، او را ترور می‌کردند و می‌کشتند.

امروزه اگر کسی بیاید، چهره‌ها و شخصیت‌ها را به بهانه همکاری‌های معمول کاری و صنفی با جمهوری اسلامی تهدید، تخریب و بایکوت کند در اصل دارد روش و منش منافقین را پیگیر می‌شود. شعار آزادی می‌دهند، اما در عمل سربازان گروهک منافقین هستند. در حال حاضر مدعیان آزادی، استبدادی را در عمل پیگیر می‌شوند که افراد جامعه را وحشت‌زده کرده و به هرنحوی به حاشیه ببرند. این مدل برخورد با افراد اگر تعدیل نشود و با آن مقابله نکنند، می‌تواند موجب برخورد‌های بسیار خشونت‌آمیزتری در جامعه شود. حالا یک سال از این ماجرا گذشته و اعتراف سلبریتی‌ها درباره این موضوع، داغ مجازی شده است.

بی‌شک در روز‌های آینده شاهد اعترافات بیشتری در این موضوع باشیم، اما این اعتراف‌ها چیز عجیبی نیست، زیرا بسیاری از سلبریتی‌ها در دام فیک‌نیوز‌ها و ربات افتادند و بر اساس هدف و خواست آن‌ها رفتار کردند، ولی در فضای فعلی برای خروج از فشار یک‌ساله و همچنین برای آینده اجتماعی‌شان، نیاز است واقعیت‌ها را بازگو کنند گرچه دیر، ولی همین اعتراف دیرهنگام نیز ثمرات مثبتی را برای جامعه به همراه دارد.

منبع: جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ای کاش همه اونایی که تهدید شدن میگفتن
البته باید میفهمیدن اینا فیکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
تهدید چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
واي جي سي نظر من رو كامل نذاشتي
اينا براي من نوعي فقط در حد شغل تعريف ميشن نه بيشتر
كاشكي اين يادمون بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
این مسئله برای خیلی ها اتفاق افتاد سال گذشته بسیاری از همکاران من در فضای مجازی چون نظری مخالفشان داشتم هم بی ادبانه برخورد کردن و هم منو بلاک کردن این در حالی بود که قبل از حوادث پارسال این دوستان فقط مطالب قلمی در حوزه کاری رو به اشتراک می گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
علی اکرادلو
۱۴:۱۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
واقعامتاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خداترس باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
حق سانسور نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
یه بنده خدایی نمی دونم با پیج قلابی یا واقعی همش داره به من چون یکمی چاق هستم میگه چای سبز بنوش لاغر شی!!! تهدید کرده اگر نه میمیری!!

از این تریبون اعلام میکنم من با این تهدیدات نمی ترسم با این حرکت مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهم زد، :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
حرف زدن با بعضی ها مثل یاسین در گوش خر خوندنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سلبریتی ها اکثرا، کسیه که به فکر دنیا و امتیازات خودشه و می خواد از دریا بدون خیس شدن رد بشه، اونایی که مثل آقای نورایی و امثالهم محکم ایستادند آدم نبودند؟ هزینه ندادند؟ ظاهربینی و ماله کشی و توجیه تا کی و کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
دروغ بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
Yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خون یازده شهید پلیس مظلوم !شهدای وطنم چه مظلوم هستند.شهدا ماشرمنده ایم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
چرا قبل و بعد پیام سانسور کردید
yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
حرف من با سلبریتیهاهست اونایی که پشت به وطن کردند به این صورت‌ها خوب نگاه کنید؛صورت شهدای مظلوم راسک رو میگم .اینها جونشون رو دادن تا خم به ابروی امنیت ما نیاد
شرف داشته باشید و فردا واسه قاتلاشون دلسوزی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
=====
Iran (Islamic Republic of)
علی اکرادلو
۱۴:۱۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
....؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
از چه تهدیدی میگویید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
شما سایبری های وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
آقای هنرمند اونهایی که تو دوران کرونا طلاق گرفتن همون بهتر که با هم نموندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
وقتی رامبد جوان و سام درخشانی علنی اعلام میکنند که بزرگترین هدیه که به فرزندانمون دادیم اینه که بهشون ملیت کانادایی دادیم. این واقعا یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
وطن فروشی و خودباختگی
Germany
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مه
عنیش اینه که اون بچه هر موقع بخواد میره مثل ملت ایران محکوم به زنده موندن با یه تیکه نون نیست. کجاش شفاف نیست برات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تهديد!!!...
يه حرفي بزنين ملت باور كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تو باور نداری ولی مردم عملا سال گذشته در اغتشاشات به چشم دیدن، همین الان هم تو اینستا بر ببین تا یکی حرف بزنه غربگداها که همشون در فحا‌شی و اراذل و اوباش گری شهره هستند ببین باهات چی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کاش از خدا بترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خداترسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
هنرمند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
قابل توجه سلبریتی ها و همه اونهایی که آب به آسیاب دشمن ریختند.و حتی yjc که نظرات رو سانسور میکنه آیا اطلاع دارید سیستان و بلوچستان در یکسال اخیر شاهد، شهادت تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی بوده است.آیا اطلاع دارید چه نیروهای پاکی اعم از سرباز و درجه دار و افسر و بسیجی شهید شدند.قابل توجه شما عزیزان بخصوص yjc که نظرات رو به بدترین شکل سانسور میکنه حمله به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان کوچیک راسک نیز جدای از یکسال گذشته این منطقه نیست. با این وجود یک سوال مهم این است که روند ضدامنیتی چگونه توانسته همچنان خود را در سیستان و بلوچستان حفظ و هرازگاهی رویداد ضدامنیتی تولید کند. برای درک دقیق این روند، باید مکانیزم تولید و زایش اقدامات ضدامنیتی در جنوب شرق را خوب فهم کرد.

یک: شهر راسک در یکسال اخیر به علت اقدامات یک پدر و پسر که جایگاه امام جمعه را در آن شهر در اختیار داشتند، ملتهب بوده است. این پدر و پسر هر دو پیش از این به علت اقدام به ترور یک روحانی اهل سنت و مواضع افراطی سیاسی و تکفیری بارها خبرساز شده بودند. اما آنچه اتفاقات شهر راسک را به حادثه تلخ اخیر شهادت یازده نفر از ماموران انتظامی رساند، فرآیندی فراتر از این پدر و پسر دارد. مولوی عبدالحمید بعد از بازداشت پدر( مولوی محمد فتحی نقشبندی) بارهااز این چهره ضدامنیتی حمایت کرد و او را در افکار عمومی، فردی بی‌گناه که به او ظلم شده، معرفی کرد. در این میان پسر نقشبندی( مولوی عبدالغفار نقشبندی) که اینک به عنوان «عبدالمالک دو» در خارج از ایران گروه تروریستی جدید شکل داده، متقابلا، مولوی عبدالحمید را رهبر مذهبی و خط قرمز گروه خود معرفی کرد. این رفت و برگشت‌های سیاسی و رسانه‌ای، برای اهل فن واضح است که چه بلا و تصورات انحرافی سر اعتقادات بخشی از جوانان منطقه می‌آورد. ساده ترین اثرش این است که برخی از کسانی که اقدامات تروریستی چند ماه گذشته در سیستان و بلوچستان را رقم زدند، به صراحت از تاثیر پذیری همزمان و تواما خود از مولوی عبدالحمید و نقشبندی پسر گفته‌اند. به تعبیر جامع تر، خطبه‌ها و مواضع عبدالحمید با تولید شبهه، سیاه نمایی، نفرت، خشم، مشروعیت و مقبولیت زدایی و دادن آدرس های گمراه کننده ذهن ها را مریض می‌کند و پس از آن گروه‌های تروریستی مثل جیش العدل و نقشبندی ها یا دیگر تکفیری ها و تجزیه طلبان به ذهن‌های مریض شده، اسلحه پیشنهاد می‌کنند و توهم داشتن پشتوانه و تاییدیه مردمی پیدا می‌کنند. این اولین مکانیزم و البته ابرمکامیزم تولید ترور و اقدام ضدامنیتی در جنوب شرق در سالهای گذشته و به خصوص یکسال اخیر بوده هست.

دو: مکانیزم دوم در خارج از ایران اتفاق می‌افتد، خارج نشینان در ابتدا فرایند اثرگذاری و نحوه هدایت و مدیریت مولوی عبدالحمید را در یکسال گذشته به روز رسانی کردند و سپس او را در پروژه ضدامنیت‌ملی زن، زندگی و آزادی با همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و امنیتی، استحاله و معنابخشی کردند. گردانندگان مکانیزم دوم که فعال در خارج از ایران هستند، علاوه بر این، سازمان منافقین را راهبر جیش الظلم و گروه تروریستی نقشبندی و حبیب الله سربازی قرار دادند و بین گروه‌های تروریستی بلوچ با دیگر گروه های قومی، مذهبی و تجزیه طلب دور جدیدی از همکاری و هماهنگی برقرار کردند.

سه: مکانیزم سوم در سطح هماهنگی سرویس‌های آمریکایی، اروپایی و رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت می‌شود. گردانندکان مکانیزم سوم، دو‌مکانیزم قبلی را تقویت، هدایت و مواظبت می‌کنندو در بزنگاه های مهم از آن استفاده های مطلوب خواهند کرد. یکی از بزنگاه ها حتما زمانی خواهد بود که اسرائیل زیر ضرب است و یا جریان اغتشاشگر کف خیابان های زاهدان مهار شده و یا مهمتر از آن، نگرانی از کم اثر شدن روانی یکی از رهبران معنوی جریان زن، زندگی و آزادی در جنوب شرق جدی‌تر از قبل شده است.

چهار: حال دوباره به حادثه راسک نگاه کنید، روند مسایل ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان پیچیدگی بیشتری یافته و بازیگران به ظاهر نقش متفاوت و با حدود مشخص دارند ولی در پشت صحنه در واقع دور یه میز نشسته اند و خارج از چارچوب تعیین شده نمی توانند اقدام کنند.آنچه در سیستان و بلوچستان در حال اتفاق است، فراتر از موضوع ضد امنیتی اخیر است و خلاصه کردن و ماندن در حادثه حمله به مقر انتظامی در شهرستان کوچیک راسک، بسیار ساده لوحانه خواهد بود و به صراحت باید گفت، دستگیری عوامل جیش العدل اتفاقا ساده ترین موضوع ضدامنیتی روی میز جنوب شرق است.

پنج: خب اینک چه باید کرد؟! اولین اتفاق این است که در سیستان و بلوچستان، مسئولین بدانند دوران تحلیل موضوعات این استان با روش‌ها و مولفه‌های سنتی گذشته است و باید پذیرفت جنگ ترکیبی در این استان واقعیتی روی زمین است. دوم اینکه مجموعه تصمیم‌گیر راهی جز زدن زیر این میز گفته شده به صورت کامل ندارد و مدارا با بخشی از اعضای این میز به امید اینکه بخشی از میز را مهار و بخش دیگر خود به خود اصلاح می‌شود، تکرار اشتباه گذشته و وقت تلف کردن است. همه اطراف میز باید در وهله اول ارتباط شأن قطع و سپس همزمان و یکی‌یکی‌کامل مهار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سابریتی های ما شهدا و جانبازان ماهستند که در راه وطن و ملتشون جان دادند
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۰:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
دم اون آدمایی گرم که شجاعانه ایستادند و از اعتقادات و نظام و دین و مملکتشون قاطعانه دفاع و حمایت کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
قابل توجه سلبریتی ها که سکوت کرده اند در برابر خون شهدای راسک * آیا فکر کرده اید جیش‌العدل با همکاری چه کسانی مقر انتظامی راسک را هدف قرار داد؟

سیستان و بلوچستان در یکسال اخیر شاهد، شهادت تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی بوده است. حمله به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان کوچیک راسک نیز جدای از یکسال گذشته این منطقه نیست. با این وجود یک سوال مهم این است که روند ضدامنیتی چگونه توانسته همچنان خود را در سیستان و بلوچستان حفظ و هرازگاهی رویداد ضدامنیتی تولید کند. برای درک دقیق این روند، باید مکانیزم تولید و زایش اقدامات ضدامنیتی در جنوب شرق را خوب فهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
Yjc چرا متن کامل رو حذف کردی و یک دهم متن رو گذاشتی..چرا نمیگذارید ذهن سلبریتی ها روشن بشه تا بفهمند..شما حامی مرومید یا ضد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
در همین حادثه راسک کدوم سلبریتی پیام تسلیت داد.مگر اینها ایرانی نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تهدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
فقط هادی چوپان و آزیتا ترکاشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مگرهمه مردم ورزشکاران حوزه های علمیه ونهادها پیام تسلیت دادند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
در همین حادثه راسک کدوم سلبریتی پیام تسلیت داد.مگر اینها ایرانی نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خیلی ها عزتمندانه از وطن دفاع کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
صدا وسیما و وزارت فرهنگ و مردم با فرهنگ ... باید مقابل شان بایستند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
هرکسی با حق و مردم نباشد بر علیه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بستگی داره خواسته ی مردمِ در مورد آنان چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سلیبریتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
حالا......
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
یعنی پشیمانند از این که با مردمشون نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بازیگرانی همچون رامبد و مهران مدیری کی و در چه جایگاهی هستند؟ که تهدید بشوند!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کسی تهدید نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کدوم تهدید
Singapore
پارسی
۰۹:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کدام تهدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خیلی از سلبریتها بودن که همگام با دشمن نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کی تهدید کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کدام تهدید برا ی هنرمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کدام تهدید برا ی هنرمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بعد از يك سال
يه مصاحبه تلویزيوني راه ساده اي بود جرا استفاده نكردن براي به اصطلاح روشنكري مردم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تهدید هنرمند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تهدید برای چی
Iran (Islamic Republic of)
علی اکرادلو
۱۴:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
چون نمک خوردن نمکدان شکستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
آنها هم مثل ما مردم هستند فقط شغلشان فرق میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
چی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
دروغ بزرگ و جدید سیلیبریتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
کدوم سلبریتی ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عارف اهواز
۱۰:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
به کدام هنرمند
آخرین اخبار