جلوه های دلدادگی دیار ۶۵۵۵شهید سرافراز لرستان از لاله های فاطمی+فیلم

لرستان امروز همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) و غم فراغ بانوی پهلو شکسته، منزلگاه سه شهید گمنام شده است تا هم نوایی آب و آیینه در غربت شهدای گمنام و قبر بی نشان مادر طنین انداز شود.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب و واژه شهادت را به خوبی تفسیر کرده است، مردمش در بیکرانه‌های ایثار و ولایتمداری جان‌ها سپرده اند و و هزاران زن و دختر لر امروز مادر و خواهر شده اند برای پسران غریب، اینجا موج قدردانی تابوت این شهدا را در برگرفته و این روز‌ها خاک لرستان به خود می‌بالد که غیور جوانان وطن را نه غریبانه، بلکه از عمق جان در آغوش کشیده است.

مردم این دیار راه و رسم استقبال از پرستو‌های عاشق را خوب بلد شده اند و امروز نیز سه شهید گمنام بر روی دستان مردم قدرشناس خرم آباد تشییع و برای خاکسپاری راهی کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد شدند تا جوانان غیور سال‌های حماسه و نبرد همزمان با روز شهادت مادر غربیشان در خاک شهیدپرور لرستان آرام بگیرند.

سه شهید گمنام عملیات‌های خیبر، کربلای ۶ و بدر از هفته گذشته تاکنون میهمان شهر‌های مختلف لرستان بوده اند و امروز نیز پس از تشییع بر روی دستان مردم ولایی خرم آباد؛ در شهر‌های خاک سپرده می‌شوند.

شهید گمنام ۲۲ ساله‌ای که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله‌ای که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله‌ای که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.