نهاوند مجهز به دستگاه مامو گرافی شد

کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند به دستگاه ماموگرافی دیجیتال مجهز شد تا بیماران برای انجام این آزمایش، هزینه‌ها را بر اساس تعرفه دولتی پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: دستگاه تشخیصی ماموگرافی دیجیتال به مرکز غربالگری سرطان در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند تحویل شد.

محمدمهدی مجذوبی گفت: تسریع در تحویل دستگاه ماموگرافی دیجیتال مرکز غربالگری سرطان نهاوند یکی از مطالبه‌های به حق مردم نهاوند بود که پیگیری‌ها برای تحقق این مطالبه به نتیجه رسید.

او گفت: پیشتر بیماران برای انجام ماموگرافی مجبور به مراجعه به بخش خصوصی و پرداخت هزینه‌های بالا بودند که با مجهز شدن کلینیک امام خمینی نهاوند به این دستگاه، هزینه مراجعان تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: برای خرید این دستگاه ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که این مبلغ از طریق پیگیری‌های دانشگاه ه تامین اعتبار شده است.

مجذوبی گفت: ماموگرافی یا گرافی دیجیتال، یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سریع بیماری‌های مربوط به پستان از جمله سرطان سینه و فیبروکیست به شمار می‌رود.

او گفت: در ماموگرافی، پزشک متخصص با کمک پرتو‌های خفیف اشعه ایکس زنانی را که دچار عارضه‌هایی هستند معاینه می‌کند تا هر چه زودتر از بیماری احتمالی مطلع شوند و روند درمان را آغاز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار