نیمه‌دوم دی؛ اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برابر قانون نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت استان تا نیمه دوم دی‌ماه اعلام خواهد شد.

محسن حسین‌میرزایی اظهار داشت: چهار واژه داوطلب، نامزد یا کاندیدا، منتخب و نماینده در ادبیات انتخابات رایج است که در قانون جدید یک واژه متقاضی داوطلبی نیز وجود دارد و مربوط به مرحله پیش‌ثبت‌نام است.

وی افزود: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، محدوده زمانی و روش تبلیغات را به صورت صریح و شفاف مشخص کرده و هرگونه تبلیغات از نوع مستقیم یا غیر مستقیم خارج از تصریح قانون ممنوع است.

رییس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: برابر قانون برنامه‌ای برای تبلیغات در صدا و سیما، فضای مجازی و دیگر فضا‌های تبلیغاتی برای نامزد‌ها در نظر گرفته می‌شود و زمان و روش این تبلیغات باید منطبق بر قانون باشد و همچنین فعالیت احزاب قوانین مشخصی دارد که احزاب بر اساس آن عمل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی تبلیغات انتخابات در سال ۹۸ به تصویب رسیده است، بر طبق این قانون همه فعالیت‌های تبلیغاتی در سامانه مالی انتخابات ثبت، ضبط، پایش و نظارت می‌شود و از ۱۵ دی‌ماه پیامکی از طرف وزارت کشور برای نامزد‌ها ارسال خواهد شد که با یک نام کاربری و رمز بتوانند وارد این سامانه شوند و در آن‌جا همه امور مربوط به انتخابات در حوزه مالی، مشخص است.

حسین‌میرزایی گفت: بر طبق قانون شفافیت، هزینه‌ها در چهار محور هزینه راه‌اندازی ستاد انتخابات، هزینه تجمع عمومی، هزینه تبلیفات مجاز و هزینه حق‌الزحمه عوامل اجرایی دسته‌بندی می‌شوند.

به گفته وی، بر اساس ماده ۷ قانون شفافیت یک حساب وارد می‌شود که مربوط به تبلیغات انتخاباتی است و با ورود دقیق همه اطلاعات مالی در سامانه، پایش به صورت مداوم صورت گرفته و تخلفات بلافاصله گزارش خواهند شد.

رییس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: بر اساس قانون، حداقل هزینه هر نامزد در حوزه انتخابیه می‌باید توسط وزارت کشور تعیین شده و در هیات مرکزی نظارت تایید شود و با تدابیری که برابر قانون صدا و سیما اتخاذ کرده و همچنین سایر بستر‌های قانونی برای تبلیغات انتخاباتی همه این‌ها کمک می‌کند که هزینه تبلیغات کاهش یابد و عدالت انتخاباتی در تبلیغات صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: بنده مکرر عرض کرده‌ام و مجدد تاکید می‌کنم تمام کسانی که در امر مهم برگزاری انتخابات نقش دارند با نصب‌العین قرار دادن تقوا و عمل به مُر قانون با رعایت بی‌طرفی کامل از رای مردم به عنوان حق الناس صیانت کنند و همچنین داوطلبان فعلی و نامزد‌های آتی رعایت جدی موارد قانونی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

برچسب ها: انتخابات ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار