مشهدی ها با ۱۴ شهید مدافع دین و میهن وداع کردند

پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و ۲ شهید فراجا در حادثه تروریستی راسک روز یکشنبه در مشهد تشییع شد.

پیکر مطهر سرگرد "حمید رضایی امین" اهل چناران و استوار یکم "علیرضا اکبری مزار" اهل بجستان از شهدای حمله تروریستی راسک به همراه پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس امروز یکشنبه و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور عزاداران فاطمی از عرصه میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

این آیین همراه با قرائت حدیث شریف کسا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و عزاداری برای حضرت فاطمه (س) همراه با حضور پرشور خانواده شهدا و عزاداران فاطمی در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.

تشییع کنندگان با در دست داشتن پرچم های فاطمیه با شعار "لبیک یا زهرا" شهدای گمنام و مدافع امنیت را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

براساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام ۱۶ آذر وارد مشهد شد و از آن تاریخ تا امروز در بیش از هزار نقطه از این استان شامل شهرها، روستاها، مساجد، مدارس، مراکز نظامی، مدارس علمیه و مراکز دانشگاهی تشییع و مورد استقبال گرم مردم و دلدادگان شهدا قرار گرفتند.

مطابق زمان بندی صورت گرفته نخستین پیکر مطهر شهید گمنام امروز یکشنبه ۲۶ آذر در نیشابور تشییع و در دانشکده کشاورزی این شهر تدفین می‌شود، پیکر مطهر سه شهید گمنام دیگر فردا دوشنبه ۲۷ آذر در پارک علم‌ و فناوری خراسان رضوی، شهر "جنت‌آباد" از توابع شهرستان "صالح‌آباد" و دانشکده علوم پزشکی سبزوار تدفین خواهند شد. پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دیگر ۲۸ آذر در شهرهای "بینالود" و "جنگل" از توابع شهرستان "رشتخوار" به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر در زائرشهر رضوی، شهر "سده" از توابع شهرستان خواف، شهر "روشناوند" از توابع شهرستان گناباد و شهر "فرهادگرد" از توابع شهرستان فریمان تدفین خواهند شد.

پیکر ۲ شهید گمنام دیگر نیز یکم دی در شهر "شامکان" از توابع شهرستان "ششتمد" و دهم دی مصادف با روز مشهد در جوار میدان ۱۰ دی در مجتمع سردار صلح به خاک سپرده می‌شوند.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مردم این استان در ۱۲۹ نقطه میزبان پیکر مطهر ۳۴۳ شهید گمنام هستند که از این تعداد ۷۹ نقطه مکان عمومی و ۲۶ نقطه اماکن نظامی، اداری و مراکز دانشگاهی هستند و بیشتر این اماکن که یادمان‌های آن‌ها به بهره‌برداری رسیده به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

مردم ولایتمدار خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و اعتلای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار