دکتر پیروز:

کار نیک مسری است

‌پزشک خیر گیلانی کار نیک را مسری دانست و گفت: بزرگترین افتخارم خدمت به مردم است.

آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس چشم پزشک حاذق و خیر ایرانی استاد محمدصادق پیروز روز گذشته در لاهیجان برگزار شد.

این پزشک نیکوکار گیلانی در این مراسم گفت: بعد از یک عمر فعالیت به لحاظ جسمی تحلیل رفته، اما به لحاظ روحی توانا هستم.

دکتر پیروز افزود: بزرگترین افتخارم پزشک بودن و ۷۰ سال خدمت به مردم به ویژه بیماران است.

او با بیان اینکه کار نیک مسری است و به دیگران سرایت می‌کند، تصریح کرد: مردم ببینند که اقدامی در راستای نوعدوستی و عدالت است و هیچ خطایی در آن رخ نمی‌دهد، با اشتیاق به سمت آن می‌آیند.

‌پزشک خیر سلامت همچنین با اشاره به اهدای ۲ ملک در تهران و لاهیجان به بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان گفت: این املاک به نیت پشتیبانی از بیمارستان، آموزشی شدن آن و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شرق گیلان راه‌اندازی شده و تبدیل آن به منابع مالی، معاوضه و هر اقدام دیگر که به این اهداف کمک کند، بلامانع است.

استاد پیروز منشاء خیر کثیر است

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم استاد پیروز را منشاء خیر کثیر دانست و با اشاره به حضور جمعی از خیران در نظام سلامت طی یک سال اخیر گفت: بعد از اقدام خیرخواهانه و نوعدوستانه دکتر پیروز، یک بانوی تفرشی، یک مادر شهید، یک بازنشسته فرهنگی، یک زوج فرهنگی و چند تن دیگر املاک و سرمایه‌های با ارزش خود را به نظام سلامت هبه کردند.

آیین نکوداشت دکتر پیروز

به گفته او، دانشگاه علوم پزشکی گیلان درصدد برنامه ریزی برای گذاشتن جایزه ملی استاد پیروز در کشور است تا بهانه‌ای برای پاسداشت مقام نخبگان علمی، پزشکی، فناوری و پیشرفت باشد. 

پزشک نیکوکار در آستانه یکصد سالگی

دکتر محمدصادق پیروز لاهیجی، سال ۱۳۰۲ در لاهیجان متولد شد و تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده پزشکی تهران با مدرک تخصصی چشم پزشکی به پایان رساند، پس از آن برای بررسی علمی به انگلستان عزیمت کرده و در بیمارستان مورفیلد لندن به تحقیق و پژوهش پرداخت.

دکتر پیروز پزشک نیکوکار

او شاگردی پروفسور شمس، دکتر باستان، دکتر علوی، دکتر ضرابی، دکتر مرتضی کنی، پروفسور سمیعی، دکتر قریب، دکتر گیتی، دکتر عزیزی، دکتر اقبال و ... را در کارنامه علمی خود دارد.

این پزشک اندیشمند همچنین مشاغل و سمت هایی چون رئیس درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان فارابی، رئیس درمانگاه با حق آموزشی، مدیر گروه چشم پزشکی به مدت ۱۱ سال، عضو انجمن چشم پزشکی بریتانیا و انجمن پزشکی فرانسه و ... را عهده دار بوده است.

بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان

دریافت نشان چشم پزشکی ایران و تندیس چشم پزشکی در کنگره دوازدهم چشم پزشکی ایران، پزشک نمونه سازمان نظام پزشکی ایران و ... ساخت مدرسه، درمانگاه و بیمارستان از جمله اقدامات خیرخواهانه و افتخارات این پزشک نیکوکار گیلانی است.

پیروز میدان سخاوت

دکتر پیروز امسال به منظور توسعه نظام آموزشی درمانی شهرستان لاهیجان و تبدیل قطب درمانی شرق گیلان به دانشگاه علوم پزشکی، تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را وقف کرد.

رونمایی از سردیس دکتر پیروز در لاهیجان

این خیر بنام و نوعدوست ایرانی که عمر پربرکت خود را صرف امور مردم کرده است، در آستانه یکصد سالگی سرمایه‌های خود را در طبق اخلاص بخشید تا این بار نیز در عرصه آموزشی نام نیک از خود بر جای بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.