افزایش تسهیلات ۴ برابری صندوق نوآوری و شکوفایی برای پژوهش‌های کاربردی

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات پژوهشی شرکت ها به ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

روح الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در میز اقتصاد گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف تجاری سازی برآورده‌های پژوهشی و دستاورد‌های علمی و فناوری کشور شکل گرفته است. در سال گذشته با هدف حمایت از پژوهش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در غالب ۵۰۰ فقره به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده که پیش بینی شده است که با هدف تسهیلات خرد و توسعه پژوهش‌های شرکت‌های دانش بنیان به ۲ الی ۳هزار میلیارد تومان برسد.

او افزود: عملکرد ۸ ماهه این تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۷۰۰ فقره به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است. باتوجه به تحقیقاتی که در بستر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شکل می‌گیرد، باید برای عملیاتی شدن آن نیز در سطح کشور بنگاه‌های اقتصادی شکل گیرد. در صندوق نوآوری و شکوفایی از زمان ایجاد ایده در ذهن یک پژوهشگر تا زمان راه اندازی یک کسب و کار از آن حمایت می‌شود. 

ذوالفقاری بیان کرد: با کمک نهاد‌های واسط نوآوری در سطح کشور از این ایده‌ها حمایت می‌شود. مانند مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد. در مجموعه صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان در غالب تسهیلات نمونه سازی کمک می‌کنیم. 

احسان ورشو ساز، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش کار‌های پژوهشی اظهار کرد: قطعا این عدد کافی نیست، اما می‌تواند کمک کننده باشد. هزینه کالا‌هایی که در مبنای دانش تولید می‌شوند را نمی‌توان از منابع کشور استفاده کرد. مارکتی که در حال حاضر در ایران به ازای مارکت بین المللی قابل چشم پوشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار