پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شده است.

محسن مولوی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال این استان افزود: این میزان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر از متقاضیان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین امسال، ایجاد ۱۴ هزار و ۱۴ فرصت شغلی در استان از سوی ۳۷ دستگاه اجرایی در سامانه رصد ثبت شده است به‌طوری‌که تعهد استان در سامانه رصد برای امسال ایجاد ۲۰ هزار و ۹ فرصت شغلی است که تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهرستان‌های بروجن، لردگان و خانمیرزا بهترین عملکرد را در تحقق تعهدات حوزه اشتغال دارند و شهرستان‌های اردل، کیار و فلارد از تعهد پیش‌بینی شده عقب‌تر هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در مجموع این هفت شهرستان باید ۱۴ هزار و ۱۵ شغل ایجاد می‌کردند که تاکنون هفت هزار و ۸۹۸ مورد آن محقق و۶ هزار و ۱۱۷ مورد آن محقق نشده است.

مولوی در ادامه به آخرین وضعیت جذب تسهیلات مشاغل خانگی استان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان طی امسال ابلاغ شد که تاکنون از این محل پنج هزار و ۴۶۵ مجوز از سوی ادارات‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی از پرداخت هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان از سوی هشت بانک عامل طی امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶ درصد برنامه جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان محقق شده و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده نیز مقرر شد تا ظرف ۱۰ روز آینده جذب شود.

مولوی یادآور شد: استان در خصوص جذب تسهیلات مشاغل خانگی در رتبه سوم کشور قرار دارد و برای مرحله دوم نیز ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار