استقبال سازندگان رایانه شخصی از تراشه هوش مصنوعی اینتل

اینتل اعلام کرد که تراشه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به زودی در لپ‌تاپ‌های دل، مایکروسافت، لنوو و بسیاری از شرکت‌های دیگر در دسترس خواهد بود.

طبق گزارش وبگاه خبری Reuters، اینتل اعلام کرد که ده‌ها سازنده بزرگ رایانه‌های شخصی، در حال استفاده از جدیدترین تراشه مجهز به هوش مصنوعی این شرکت هستند. بر اساس اعلام تراشه‌ساز آمریکایی، تراشه‌های جدید این شرکت و مشتریان آن، در عصر چت‌بات‌ها درصدد ترغیب مصرف‌کنندگان به ارتقای تجهیزات الکترونیکی خود هستند.

اینتل اخیراً طی رویدادی مطبوعاتی در شهر نیویورک اعلام کرد که تراشه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به زودی در لپ‌تاپ‌های دل، مایکروسافت، لنوو و بسیاری از شرکت‌های دیگر این حوزه، در دسترس خواهد بود.

واحد‌های پردازنده مرکزی (CPU) اینتل مدت‌هاست که نقش مغز اکثر رایانه‌های شخصی را ایفا می‌کنند؛ اما تراشه جدیدی که با عنوان «Meteor Lake» شناخته می‌شود، نخستین تراشه این شرکت است که واحد پردازش عصبی (NPU) را نیز درون خود دارد. این واحد بخشی از تراشه است که به انجام وظایف هوش مصنوعی اختصاص یافته است.

پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل در این رویداد علام کرد که اینتل باور دارد به‌کارگیری تراشه‌هایش استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی را ارزان‌تر، سریع‌تر و خصوصی‌تر از سرویس‌های مبتنی‌بر مراکز داده ابری می‌کند.

شرکت اینتل طی رونمایی از تراشه جدید در ماه سپتامبر، نمونه‌هایی از قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشته و امیدوار است که علاقه‌مندی و توجه کاربران را برانگیزد. این شرکت همچنین از اولین نسخه تراشه‌ای به نام «Gaudi ۳» رونمایی کرد که شرکت انویدیا را در بازار هوش مصنوعی مبتنی بر مراکز داده به چالش می‌کشد.

ارزش سهام اینتل پس از اعلام این خبر، رشدی ۳،۶ درصدی را تجربه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار