امام جمعه یزد:

فساد اقتصادی نتیجه ضعف در دین است

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: شخصی که ایمان داشته باشد، کاری را که با ارزش‌ها مغایرت داشته باشد، انجام نمی‌دهد.

 آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد، با گلایه از برخی مفاسد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که باید جلوی فساد اقتصادی گرفته شود و نگذاریم که این موضوع در جامعه به وجود آید.

او با تاکید بر اینکه فساد اقتصادی نتیجه ضعف در دین است، افزود: اگر ما از ابتدا کودکان خود را با سیره انبیا آشنا کنیم و آن‌ها را به نماز انس دهیم، به هیچ عنوان فساد در وجودش مشاهده نخواهد شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: امروز دشمن تمام هم و غم خود را برای از بین بردن بنیه دینی جامعه به کار بسته و در دوره طاغوت هم این کار را تا جایی انجام دادند و در تلاش بودند که اسلام را به صورت کامل از ایران دور کنند.

او اظهار داشت: دشمن پس از انقلاب هم با وجودی که اسلام در ایران جای خود را پیدا کرد، با عده و تجهیزات بیشتر تلاش کرد که اسلام و ارزش‌ها را از مردم را بگیرند و امروز هم رسما اعلام می‌کنند که باید از خدا دور بشویم و حجاب و ارزش‌ها را کنار بگذاریم.

آیت الله ناصری، بی خدا بودن را عامل مفاسد مختلف دانست و گفت: شخصی که ایمان داشته و با خدا باشد فساد نمی‌کند، رشوه نمی‌گیرد، دروغ نمی‌گوید و در مجموع هر کاری را که با ارزش‌ها مغایرت داشته باشد را انجام نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: وقتی که شخصی دین داشته باشد، میلیارد‌ها ارز نمی‌گیرد که به جای وارد کردن کالا‌های مورد نیاز کشور و مردم آن هم با قیمت مناسب به سمت کالا‌هایی می‌رود که برای او سود بیشتر داشته باشد و بتواند با قیمت‌های گزاف به مردم بفروشد.

آیت الله ناصری دنبال سود بیشتر بودن را یکی از آسیب‌های اقتصاد دانست و بیان کرد: متاسفانه خصلت بدی در جامعه مسلمانان به وجود آمده که همه به دنبال جلب سود بیشتر هستند و یکی از مهمترین موارد در فسادزایی همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: اگر دولت می‌خواهد جلوی مشکلات و مفاسد اقتصادی و تورم را بگیرد باید افرادی که در راس قرار دارند را به مسیر وارد کنند و به گونه‌ای عمل شود که کالا‌های مورد نیاز جامعه با سود متعارف وارد کشور شود. قطعا با این اقدام مفاسد اقتصادی و گرانی‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به عزاداری‌هایی که در نقاط مختلف کشور در سوگ حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود، گفت: امام زمان (عج)، حضرت فاطمه (س) را الگو و اسوه خود معرفی می‌کنند و مکتب فاطمی مکتبی است که همه علما و بزرگان از آن پیروی می‌کنند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه مکتب حضرت زهرا (س) برای همه ما یک حجت است، ادامه داد: در مکتب آن حضرت خصوصیات، خصلت‌ها و برنامه‌هایی است که همه آن‌ها می‌تواند برای ما راهگشا و موفقیت آفرین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.