آماده باش ۵۵ پایگاه اورژانس قزوین در زمستان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: ۲۰ پایگاه شهری و ۳۵ پایگاه جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مسافران در طرح زمستانی هستند.

حسن اسماعیلی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: ۴۳۰ پرسنل اورژانس قزوین شامل ۴۰ نیروی ستادی و ۳۹۰ نیروی عملیاتی شبانه روز آماده انجام عملیات امداد و نجات هستند.

وی اضافه کرد: امسال سه پایگاه اورژانس جاده‌ای در استان راه اندازی شد و یک پایگاه هم در دستجرد الموت در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان ادامه داد: مرکز فوریت‌های پزشکی استان همچنین دارای یک اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس (لانس) و چهار دستگاه موتور آمبولانس نیز است.

اسماعیلی ادامه داد: مرکز مدیریت حوادث استان قزوین ماهانه به طور متوسط حدود هفت هزار ماموریت انجام می‌دهد که تعداد ماموریت‌ها در برخی از مناسبت‌ها سال مانند عید نوروز و یا اربعین حسینی افزایش هم پیدا می‌کند.

به گفته وی، انجام هرگونه خدمات از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به آسیب دیدگان از زمان رسیدن به صحنه حادثه تا انتقال آنان به مراکز درمانی به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

اسماعیلی به آخرین وضعیت نیرو‌های انسانی و ماشین آلات اورژانسی این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۲۰ نیرو در حوزه‌های پزشکی، هوشبری، پرستاری و اتاق عمل روبرو هستیم و در عین حال نیز از ۹۰ دستگاه آمبولانس موجود، تنها ۶۰ دستگاه فعال است و مابقی نیازمند به تعمیرات اساسی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار