حمایت از سرمایه گذاری از صنعت کشتی سازی در بنادر گیلان

استاندار گیلان گفت: برای توسعه روابط ایران و استان با کشور‌های همسایه از سرمایه گذاری در صنعت کشتی سازی در بنادر گیلان استقبال می‌کنیم.

اسدالله عباسی در ادامه سفر خود و هیئت اقتصادی به کشور روسیه و در بازدید از صنایع و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در این کشور، گفت: یکی از اهداف این سفربرقراری تعاملات تجاری و اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس و فراهم شدن بستر‌های تولید و اشتغال برای سرمایه گذاران گیلانی درآستراخان است.


استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت صنعت کشتی سازی روسیه به ویژه آستراخان، افزود: مجموعه کشتی سازی لوتوس قرار است یک فروند کشتی تجاری با بیش از ۷ هزار تن ظرفیت انتقال و جابجایی کالا برای گیلان بسازد که تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کشتی گیلانی در حال ساخت در لوتوس متناسب با شرایط اقلیمی دریای خزر ساخته می‌شود.


استاندار گیلان با بیان اینکه به ۱۰۰ کشتی برای رونق حمل و نقل دریایی در حوزه خزر نیاز داریم، گفت: استقرار صنعت کشتی سازی در بنادر گیلان در اولویت قرار دارد.

دکتر اسدالله عباسی تاکید کرد: برخی کشتی‌های فعال در دریای خزر با قدمت ۳۰ ساله دیگر کیفیت لازم را ندارند و باید جایگزین شوند.


وی با تاکید بر لزوم تقویت صنعت کشتی سازی در گیلان، اضافه کرد: از سرمایه گذاری در حوزه کشتی سازی در بندر انزلی و دیگر بنادر گیلان استقبال می‌کنیم.

همچنین استاندار گیلان در ادامه سفرش چند روزه اش به همراه گروه اقتصادی استان به روسیه ، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس ، از زیرساخت‌ها ، واحد‌های تولیدی و صنایع اثرگذار این منطقه بازدید کرد.


دکتر اسدالله عباسی و هیات همراه همچنین از شرکت ایرانی روزا (گلرنگ) و پیشرفت‌های آن که در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس فعالیت می‌کند بازدید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.