فراخوان برگزاری طرح آموزش نمایشنامه نویسی در بوشهر منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری طرح آموزش نمایشنامه نویسی با عنوان "نویسای نقش" در این استان خبر داد.

معصومه عباسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور آموزش و شناسایی جوانان مستعد و علاقه‌مند طرح آموزش نمایشنامه نویسی را با عنوان "نویسای نقش" برگزار می‌کند که این طرح در ۲ مقطع مقدماتی و تکمیلی و به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هنرجویان در بخش حضوری در ۶ جلسه پنج ساعته به مدت یک هفته به صورت نظری و عملی و در بخش مجازی یک هفته در ۶ جلسه (هر روز سه ساعت) زیر نظر استاد به آموزش می‌پردازند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در هر ۲ بخش حضوری و مجازی پس از پایان دوره، هنرجویان موظف به نگارش یک نمایشنامه کوتاه تحت نظر استاد مربوطه خواهند بود.

عباسی اضافه کرد: در صورت احراز شرایط قبولی از سوی استاد، هنرجو می‌تواند در مرحله بعد حضور یابد و به افرادی که هر ۲ دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس شیوه‌نامه کلاس‌های طرح ویژه جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال است و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز یکشنبه دهم دی ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

عباسی عنوان کرد: "کادرسازی و تربیت نسلی مستعد، مؤمن، انقلابی و توانمند"، "کشف استعداد‌های خلاق، گمنام و درخشان"، "اعتلای ادبیات نمایشی به منظور تولید آثار نمایشی ایرانی اسلامی"، "توسعه و تثبیت تئاتر ملی" و "بهره‌مندی از نظرات جدید جهانی در عرصه نمایشنامه نویسی" از اهداف تعیین شده در اجرای این طرح است.

وی با دعوت از هنرجویان و هنرمندان جوان جهت شرکت در این طرح اظهار کرد: این طرح با غنای بسیار بالای خود می‌تواند نقش به سزایی در راستای افزایش داشته‌های هنری فعالان این حوزه ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.