از کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس تا دستگیری مالخران اموال مسروقه در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۹۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و گیلان

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۹۵ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک کامیون در عملیات مشترک پلیس فارس و استان گیلان خبر داد. 

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی توسط پلیس استان گیلان، از انتقال یک محموله تریاک در محور مواصلاتی کوار به شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران بلافاصله به محور مورد نظر اعزام و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، کامیون مورد نظر را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۹۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: پلیس همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله کند و طرح‌های مقابله‌ای با سوداگران مرگ به طور مستمر ادامه دارد.

 دستگیری مالخران اموال مسروقه در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۲ نفر مالخر و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شهر صدرا خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل و اماکن خصوصی از شهروندان در فاز دوم شهر صدرا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۹ بصیرت قرار گرفت.

او بیان کرد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند ۲ نفر مالخر اموال مسروقه را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، آنان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی افزود: در بازرسی از انبار متهمان، مقادیر زیادی سیم و کابل مسی، انواع شیر مخلوط حمام و دستشویی، انواع شیر آتش نشانی و شیر فلکه، چراغ‌های لاک پشتی معابر شهری، انواع پمپ آب و موتور برق، انواع دریل و سنگ فرز، کنتور آب، کابل برق ضخیم، باطری خودرو، قیچی، سیم چین و موتور جوش کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۵ میلیارد ریال ارزیابی کردند، ادامه داد: با اعترافات صریح متهمان در خرید اموال مسروقه، برای آنان پرونده قضایی تشکیل و برای رسیدگی به جرم خود به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان شهر صدرا در خواست کرد، چنانچه اموالی (اموال ذکر شده بالا) از آنان سرقت شده جهت شناسایی و مشاهده وسایل خود به کلانتری ۲۹ بصیرت واقع در قاز دوم صدرا مراجعه کنند.

عاقبت متهم

کشف ۲۶ کیلو حشیش در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در جهت طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون یدک‌کش که حامل سواری پیکان بود مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو سواری پیکان موفق شدند ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در گلگیر جلو جاسازی شده بود، کشف کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

سرقت خودرو در تهران و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ پاسارگاد در جهت اجرای طرح امنیت محله محور، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار می‌کند.

او با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۱ پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: پس از بررسی پلاک از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۲۶ تهران دارد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، از مالکان وسایط نقلیه خواست تا خودرو خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنند.

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در استهبان 

فرمانده انتظامی استهبان از پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: به منظور ساماندهی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استهبان از تعدادی واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: در این زمینه ۱۷ واحد صنفی مختلف به علت تخلف پلمب شد.

فرمانده انتظامی استهبان ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: ماموران بخش گله‌دار این فرماندهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در حاشیه خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: پس از سیر مراحل قانونی خودرو تحویل مالباخته خواهد شد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۸ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۸ فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی پس از بررسی‌های همه جانبه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، آنان را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمین در بازجویی به عمل آمده تاکنون به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل خود می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به صحت موضوع و هماهنگی با مراجع قضایی، افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی منزل به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ صالحی فرد ارزش موتورسیکلت کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: پلیس با بر هم زنندگان نظم عمومی به شدت و قاطعیت برخورد می‌کند و نظم و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است.

جاساز مواد مخدر در جهرم لو رفت 

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم از کشف ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک زیر شبکه برف پاکن یک خودرو خبر داد. 

سرهنگ علی اصغر محمدپور سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم بیان کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه جهرم هنگام کنترل مسیر‌های حوزه استحفاظی، به یک خودرو کوئیک مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی از این خودرو ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر شبکه برف پاکن جاسازی شده بود، کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم با اشاره به اینکه راننده و ۲ سرنشین خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی و بازرسان اتاق اصناف از ۲۵ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: در این زمینه ۱۳ واحد صنفی (آرایشگاه زنانه) به علت رعایت نکردن ضوابط و نداشتن پروانه کسب پلمب و به ۱۲ واحد دیگر برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار گفت: نظارت بر عملکرد اصناف در چهارچوب قانون و با همکاری ارگان‌های ذیربط انجام می‌شود و این ماموریت برای پلیس در جهت به وجود آوردن شرایط کسب و کار سالم در اجتماع صورت می‌گیرد.

 دستگیری سارقان هنگام سرقت کابل مخابرات در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری سارقان کابل مخابرات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدابخش حسن‌زاده فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات در ارسنجان، ماموران انتظامی این شهرستان تحقیقات خود را آغاز کردند و هنگام گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند ۲ نفر سارق کابل مخابرات را هنگام سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

او یادآور شد: این سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۹ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره معرفی این ۲ سارق به مرجع قضایی، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار