واقعیت تصویر جدید ناسا از شکلی شبیه درخت کریسمس در فضا چیست؟

آژانس فضایی آمریکا به شیوه خاص خود به استقبال سال نوی میلادی رفت.

آژانس فضایی آمریکا «ناسا» کریسمس را با انتشار تصویری شبیه درخت کریسمس از فضا جشن گرفت. این تصویر در واقع بقایای انفجار ستاره‌ای است که توسط تلسکوپ جیمز وب ثبت شده است. این ستاره که Cassiopeia نام دارد، در فاصله ۱۱۰۰۰ سال نوری از زمین می‌درخشد و گویی بیشتر شبیه یک اکلیل زیبای مناسب برای قرار دادن روی درخت کریسمس است تا اینکه مناسب قرار گرفتن در غلاف جو باشد.

تصاویر ناسا غلاف درونی غبار ستاره را نشان می‌دهد که شبیه دود آتش است و رنگ‌های نارنجی و قرمز روشن از خود ساطع می‌کند، اما دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) است که بقایای این ستاره زیبا را نمایش می‌دهد.

ناسا اعلام کرد که برای "نمایش جادو، شگفتی و شادی" در ایام تعطیلات تعطیلات کریسمس، تصویر NIRCam نمای دقیق تری از Cas A را نشان می‌دهد که رنگ ارغوانی و الماس مانند قابل مشاهده‌ای را نشان می‌دهد، اما در واقع نشان دهنده یونیزه است. 

واقعیت تصویر جدید ناسا از شکلی شبیه درخت کریسمس در فضا چیست؟

دنی میلیساولویچ از دانشگاه پوردو که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را برعهده داشت، در این بیانیه گفت که Cas A حدود ۳۴۰ سال پیش منفجر شده و «رشته‌هایی شبیه خرده‌های شیشه‌ای ریز» را از خود به جای گذاشت.

واقعاً باورنکردنی است که پس از این همه سال مطالعه Cas A، اکنون این جزئیات در حال حل شدن هستند، که به ما بینشی متحول کننده در مورد چگونگی انفجار این ستاره ارائه می‌دهد.

این تیم به Cas A لقب هیولای سبز را دادند، زیرا حلقه سبز رنگی در سمت راست حفره مرکزی ستاره قرار دارد.

این اولین باری است که ناسا تصویری با وضوح بالا و غیرقابل دسترس از Cas A در این طول موج‌ها می‌گیرد که جزئیاتی از برخورد دیواره‌های در حال انبساط ستاره با گازی را که قبل از انفجار آزاد کرده بود، نشان می‌دهد.

واقعیت تصویر جدید ناسا از شکلی شبیه درخت کریسمس در فضا چیست؟

ستاره شناسان تخمین می‌زنند که تا یک سپتیلیون ستاره در کیهان وجود دارد که ۱۰۰ میلیارد ستاره آن تنها در کهکشان راه شیری، از جمله خورشید، قرار دارند.

کشف Cas A کوچکترین بقایای شناخته شده از یک ستاره منفجر شده در کهکشان ما را نشان داد و ناسا می‌گوید با نظارت بر محتوای غبار، می‌تواند به ستاره شناسان در درک چگونگی ایجاد سیارات کمک کند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
فتوشاپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
اصلا شبیه نبود... میشه هر چی تصور کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
فتوشاپ، و دروغ بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
این سحابی میلیونها سال بوده حالا با کامپیوتر وفتوشاپ ابنجوریش کردن بشه درخت کریسمس و پاپا نوئل ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
امکان داره بعداً بگن حضرت عیسی مسیح ع رو تو فضا پیدا کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
درخت سریال اوکی شاید باشه. می خواین از اون سریال هم گزارش بزارین. لوکی از سریال های مارول است که در سایت اپتیوی قرار دارد.
آخرین اخبار