بستر شهادت را حضرت زهرا (س) در بین شیعیان رواج داد

همزمان با ایام فاطمیه مراسم روضه خوانی و مداحی در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده گفت: بستر شهادت را بی بی دو عالم در بین شعیان رواج داد در حالی شهادت حضرت درمسیر دفاع از ولایت و امامت بود.

وی در ادامه گفت: اکثر شهدا در دوران دفاع مقدس به بی بی دو عالم توسل و تمسک می‌کردند و همواره ذکر و زمزمه آنان نام مقدس حضرت زهرا (س) بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کوهبنان بیان داشت: شهدا همانند بی بی دو عالم همواره توکل به خدا داشتند و هر گامی را برای رضای حضرت حق بر می‌داشتند باید سیره حضرت زهرا (س) و شهدا را در زندگی خود جاری و ساری کنیم تا رستگار هر دو عالم شویم.

وی ادامه داد:سردار دل‌ها در عملیات‌های مختلف وقتی در شرایط سخت و تنگنا قرار می‌گرفت به بی بی دو عالم تمسک می‌جست حضرت زهرا (س) را قسم می‌داد تا مسیر را برای رزمندگان هموار کند. 

حجت الاسلام هنرهوده گفت: اکثر شهدا اهل مسجد بودند در جلسات قران، دعا و روضه شرکت می‌کردند بسیاری از آنان هم از مسجد عازم جبهه و جنگ شدند.

وی تاکید کرد: اکثر شهدا به والدین خود احترام می‌گذاشتند در برابر آنان متواضع بودند بعضی از آنان کف پای مادر را بوسه می‌زدند شهید علی ماهانی از جمله این شهداست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: سردار دل‌ها همواره والدین خود را تکریم می‌کرد با بوسیدن کف پای مادر به بالاترین مقام یعنی شهادت در راه خدا دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: اکثر شهدا به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س)، اهلبیت و شهید دیگری متوسل می‌شدند سردار دل‌ها، شهید یوسف الهی، شهید همت، شهید احمد کریمی و... از جمله شهدا هستند.

برچسب ها: شهادت ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار