تاج:

تعیین سقف بودجه باشگاه‌ها به نفع فوتبال شد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌های کشور به نفع فوتبال شد چرا که اگر این اقدام نمی‌شد بدهی باشگاه‌ها افزایش می‌یافت.

مهدی تاج روز چهارشنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال استان اردبیل که در سالن کنفرانس ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد، گفت: گردش مالی باشگاه‌های فوتبال کشور را محدود کردیم و این به نفع فوتبال شد چرا که اگر این اقدام را نمی‌کردیم، با تشکیل پرونده‌هایی مشکلاتی برای فوتبال کشور به وجود می‌آمد.

او افزود: البته این به معنی تنگ نظری نیست بلکه با توجه به وضعیت باشگاه‌های فوتبال کشورمان از جمله وابستگی بیشتر آن‌ها به مراکز دولتی و نیمه دولتی تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها ضروری بود و این تصمیم باید گرفته می‌شد تا فوتبال صدمه نبیند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: برخی باشگاه‌های فوتبال در آسیا فقط به یک بازیکن خود به اندازه کل هزینه یک باشگاه فوتبال ما پول و امکانات می‌دهند در حالی که ما باید با آن‌ها در میدان مسابقه رقابت کنیم و امیدواریم با خصوصی کردن و تشکیل باشگاه‌های حرفه‌ای و درآمدزایی باشگاه‌های ما هم بتوانند به هر مبلغی بازیکن جذب کنند.

تاج خاطرنشان کرد: پارسال سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال کشورمان در مجموع ۲۸ هزار و۷۶۰ میلیارد ریال بود و امسال این رقم حدود ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که اگر محدودیت ایجاد و کنترل و مدیریت نمی‌شد بدون شک این رقم به ۳۷ هزار میلیارد ریال می‌رسید.

او هزینه سالانه این فدراسیون را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد که از این مقدار ۲۰۰ میلیارد ریال را دولت داده است.

توسعه فوتبال ساحلی یکی از اولویت‌های فدراسیون فوتبال است

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنانش گفت: فوتبال ساحلی ایران در آسیا در جایگاه اول و در دنیا در پنجم قرار دارد لازمه حفط این جایگاه توسعه آن در سراسر کشور است.

تاج خواستار توسعه فوتبال ساحلی در تمامی استان‌های کشور شد و بیان کرد: فدراسیون فوتبال در این زمینه حمایت‌های لازم را از هیات فوتبال استان‌ها انجام می‌دهد، چرا که این رشته ورزشی کم خرج و سودده است.

او با اشاره به جام جهانی فوتبال ساحلی به میزبانی کشور امارات اظهار کرد: ما برای قهرمانی در این مسابقات برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم این امر با تلاش بازیکنان و مربیان محقق شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ۲ بار قهرمانی تیم ملی کشورمان در مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی، اضافه کرد: امیدواریم در جام جهانی پیش رو نیز تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان قهرمان شود.

فوتبال با هیچ پدیده‌ای در دنیا قابل مقایسه نیست

تاج گفت: فوتبال پدیده‌ای اجتماعی است که با دیگر پدیده‌ها قابل مقایسه نیست.

او با بیان اینکه فوتبال در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد، افزود: حضور میلیونی مردم برای تماشای فوتبال، حضور بیش از یک میلیون نفر در ورزشگاه‌های کشور در هر هفته و یا حضور بیش از یک صد هزار نفر در دربی بیانگر اهمیت فوتبال در بین تمامی آحاد مردم است.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فدراسیون فوتبال به طور میانگین هر سال ۳۰ هزار مسابقه فوتبال به طور رسمی در سراسر کشور برگزار می‌کند، در حالی که شاید تمامی رشته‌های ورزشی به اندازه فوتبال مسابقه برگزار نکند.

تاج بیان کرد: با این اوصاف هیات‌های فوتبال در سراسر کشور با وجود تمامی محدودیت‌ها زحمات زیادی می‌کشند تا مسابقات فوتبال در همه رده‌های سنی به نحو مطلوب برگزار شود.

برای پیشرفت فوتبال وحدت لازم است

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: دلسوزان، خاک خوردگان و علاقمندان به فوتبال باید اتحاد و وحدت داشته باشند، چرا که با اتحاد و وحدت فوتبال پیشرفت و توسعه خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از حضور در مجمع سالانه هیات فوتبال استان اردبیل، افزود: الحمدالله امروز نسبت به سال‌های قبل وفاق و همدلی خوبی در بین علاقمندان به فوتبال منطقه و متولیان ورزش و مسئولان استان حاکم است.

تاج بیان کرد: انتقاد پذیری، تحمل عقاید دیگران و قبول اینکه همه نباید مثل ما فکر کنند در هر مجموعه‌ای از جمله ورزش ضروری است تا زمینه رشد و توسعه ورزش به ویژه فوتبال فراهم گردد. 

او با اشاره به استعداد‌های و قابلیت‌های استان اردبیل، اظهار کرد: این استان همیشه در فوتبال کشور نقش مهمی ایفا کرده و وجود بازیکنان بزرگی مانند علی دایی و کریم انصاری فرد از این خطه نشانگر این امر است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین بر توسعه فوتبال ساحلی و توجه ویژه به فوتبال بانوان در استان اردبیل، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهد باید با تامین زیرساخت‌های لازم از این قشر حمایت‌های لازم صورت گیرد تا آن‌ها با آرامش و بدون دغدغه ورزش و فعالیت کنند.

تاج با تقدیر از زحمات هیات فوتبال استان اردبیل، ادامه داد: فدراسیون فوتبال در حد امکان از هیات فوتبال استان در تمامی زمینه‌ها از جمله کمک مالی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان و داوران با هدف ارتقای سطح دانش آن‌ها حمایت‌های لازم را خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.