افتتاح دستگاه جوش لیزر فیبری ساخت داخل در فولادمبارکه

با حضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان انرژی اتمی کشور ماشین جوش لیزر فیبری ساخت داخل در فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

ماشین جوش لیزر فیبری ساخت داخل در فولاد مبارکه  با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان انرژی اتمی کشور به بهره برداری رسید.

این دستگاه با مشارکت مرکز علوم و فنون لیزر ایران و فولاد مبارکه در مدت سه سال با بهره گیری از دانش داخلی پژوهشگران صنعت ماشین جوش لیزری، جایگزین ماشین CO ۲ در این مجتمع فولادی در اصفهان  به ثمر رسیده است.

این فناوری داخلی سازی در خط اسیدشویی فولاد مبارکه جایگزین ماشین جوش لیزری co ۲ ساخت کشور آمریکا شد.

داخلی سازی، رفع عیب یابی وپایداری فعالیت این تجهیز، فرسودگی قطعات و تامین نشدن به موقع قطعات از طرف شرکت سازنده آمریکایی از مهمترین مشکلات تامین این تجهیز بود .

این دستگاه  از نظر کیفیت و کارکرد مشابه نوع آمریکایی است وهمچنین اشتغال‌زایی و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعداد‌های داخلی و امید آفرینی نزد جوانان فرهیخته دانشگاهی و مراکز علم و فناوری از دیگر مزایای آن است.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان فراتر از ساخت تجهیزات به ساخت ماشین می‌اندیشد و به موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه دست‌یافته است.

 با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهینه‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات لیزری نیز امضا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار